آشپزی

طرز تهیه بورک سیب زمینی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه بورک سیب زمینی

بورک سیب زمینی یکی از غذاهای ساده و لذیذ ترکیه است که با مواد مختلفی تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه بورک سیب زمینی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
خمیر باقلوا یا رشته 6 عدد
کره 150 گرم
پنیر 200 گرم
سیب زمینیها 5 تکه
یک تخم مرغ 1 قطعه
شیر نر 1 فنجان
ماست 3 قاشق غذاخوری
آب معدنی 1 بطری کوچک
پودر خمیرمایه 1 قاشق غذاخوری
جعفری 5 تا 6 شاخه
مواد مورد نیاز برای دستمال سفره
یک تخم مرغ 1 قطعه
ماست 1 قاشق غذاخوری
روغن مایع 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه بورک سیب زمینی

مرحله اول

من آماده می کنم بورک سیب زمینی خوشمزه در ابتدای کار سیب زمینی ها را شسته سپس در قابلمه مناسبی می ریزیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم که روی سیب زمینی ها را بپوشاند سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را به مدت 45 دقیقه در آب در حال جوش می گذاریم تا کاملا پخته و پوست آن ها نرم شود. در مرحله بعد کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری می گذاریم سپس هم می زنیم تا کره کاملا آب شود.

سطح سوم

حالا بعد از 45 دقیقه سیب زمینی را پوست بگیرید و سپس برش دهید و در ظرف مناسبی اضافه کنید. بعد جعفری را می شوییم سپس در آبکش می گذاریم و می گذاریم آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله چهارم

در این مرحله سیب زمینی ها را با گوشت کوب می زنیم تا کاملا پوره شوند. سپس پنیر را به همراه بیکینگ پودر، تخم مرغ، ماست، شیر و آب معدنی در کاسه سیب زمینی اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شوند.

مرحله پنجم

حالا جعفری را روی تخته گوشت می گذاریم سپس ریز خرد می کنیم و به مخلوط پوره سیب زمینی اضافه می کنیم و دوباره هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند. سپس کره ذوب شده را به مخلوط پوره سیب زمینی اضافه کنید.

مرحله ششم

پوره سیب زمینی را در این مخلوط هم بزنید تا مواد داخل ظرف جمع شود و سفت شود. سپس یک ورقه خمیر را روی سطح کار پهن می کنیم سپس مواد برای فیلینگ را به 6 قسمت تقسیم کرده و کمی روی خمیر پهن می کنیم.

مرحله هفتم

حالا یک ورقه خمیر را روی مواد قرار می دهیم و دوباره روی خمیر را با فیلینگ می پوشانیم سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود. سپس خمیر را از یک طرف پهن می کنیم سپس به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله روی خمیر را با سلفون می پوشانیم سپس به مدت 1 ساعت در یخچال استراحت می دهیم. سپس بعد از این مدت فر را روی 200 درجه سانتیگراد قرار می دهیم و می گذاریم فر کاملا گرم شود.

مرحله نهم

حالا بعد از گذشت این مدت رول بورک را از یخچال بیرون می آوریم سپس به صورت ورقه های یک انگشتی برش می دهیم. بعد روی سینی را با کاغذ روغنی بپوشانید و بورت ها را در سینی بچینید و سپس مواد دستمال را آماده کنید.

مرحله دهم

برای این کار تخم مرغ را در ظرف مناسبی بریزید سپس با چنگال هم بزنید تا بافت تخم مرغ از انعقاد خارج شود. سپس ماست را همراه با روغن مایع به تخم مرغ ها اضافه می کنیم و هم می زنیم تا مواد مخلوط و یکدست شود.

مرحله یازدهم

حالا برس را به مواد دستمال آغشته می کنیم سپس روی بوته های سیب زمینی می مالیم. سپس سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم سپس بورت ها را به مدت 25 دقیقه در فر می گذاریم تا کاملا بپزند.

مرحله دوازدهم

در نهایت بعد از این مدت در صورت نیاز بورت ها را گریل کنید تا طلایی و زیبا شوند. سپس بورت های سیب زمینی را از فر خارج کرده و در ظرف مورد نظر بچینید و با سس دلخواه سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا