آشپزی

طرز تهیه بیسکویت هل با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه بیسکویت هل را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه بیسکویت هل

بیسکویت هل یکی از بیسکویت های خوش طعم و لذیذی است که بافتی سبک و ترد دارد، تهیه بیسکویت هل بسیار آسان است و برای سرو بسیار مناسب است، بیسکویت هل را می توانید به روش های مختلف و با مواد مختلف تهیه کنید. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه بیسکویت هل به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
آرد سفید 210 گرم
نشاسته ذرت 50 گرم
نمک 1/8 قاشق چایخوری
وانیل 1/8 قاشق چایخوری
پودر هل 1/4 قاشق چایخوری
یک تخم مرغ 1 قطعه
روغن به دمای اتاق رسیده است 110 گرم
شکر پودر شده 100 گرم
شکلات ذوب شده برای تزئین کافی
عسل رقیق شده برای تزئین کافی
آجیل (پسته، گردو، بادام) برای تزیین کافی

طرز تهیه بیسکویت هل

مرحله اول

ابتدا در ظرفی مقداری کره بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا بافت نرم و یکدست و یکدست شود سپس پودر قند را اضافه کنید و دوباره با همزن برقی هم بزنید تا خوب مخلوط شود و بافت کرمی و یکدست شود.

مرحله دوم

سپس مقداری وانیل به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا عطر وانیل به مواد کشیده شود، سپس با توجه به ذائقه و ذائقه خود مقداری پودر هل روی مخلوط مواد بپاشید، خوب هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود. و مخلوط مواد کاملا یکنواخت است

سطح سوم

سپس تخم مرغ را به مخلوط اضافه کنید، یک دقیقه دیگر یا بیشتر هم بزنید تا تخم مرغ یکدست و خوب ترکیب شود، سپس آرد را در ظرف دیگری الک کنید تا بافت سبک و پفکی شود.

مرحله چهارم

در مرحله بعد مقداری نشاسته ذرت را به آرد اضافه کرده و خوب هم می زنیم تا یکدست شود، سپس مقداری نمک روی آرد بپاشید، مخلوط کنید، سپس مخلوط مواد خشک را دو بار الک کنید تا آرد، نشاسته ذرت و نمک خوب مخلوط و یکدست شوند.

مرحله پنجم

سپس مخلوط آرد را در چند مرحله کم کم به مخلوط مواد اضافه کنید، با لیسک به آرامی در یک جهت هم بزنید تا مخلوط و یکدست شود، به طوری که گلوله های آردی در مخلوط باقی نماند، ساختار مخلوط یک صحنه خمیری است.

مرحله ششم

وقتی خمیر جمع شد و بافت کاملا صاف، یکدست، نرم و لطیف شد، آن را بین دو تکه کاغذ روغنی روی سطح صاف قرار دهید، با وردنه خمیر را به ضخامت 2 میلی متر پهن کنید، سپس برش دهید. خمیر را با کاتر یا شکل دلخواه بزنید.

مرحله هفتم

سپس قالب مورد نظر را با روغن مایع یا کره چرب کنید یا کف قالب را کاغذ روغنی بچینید، سپس تکه های خمیر را با فاصله کمی در قالب قرار دهید، زیرا این بیسکویت ها اندازه خود را زیاد تغییر نمی دهند و حجم آنها زیاد نمی شود. ، آنها را خیلی دور از هم جدا نکنید.

مرحله هشتم

بعد از چیدن تمام برش ها در قالب، قالب را یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند و کاملا ببندد و بعد از گذشت این مدت قالب را از یخچال خارج کنید سپس به مدت 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید.

مرحله نهم

در مرحله بعد دمای فر برقی را روی 165 درجه سانتیگراد قرار دهید، اگر از فر گازی برای پخت بیسکویت استفاده می کنید، دما را روی 180 درجه سانتیگراد قرار دهید، سپس بگذارید بیسکویت ها به مدت 15 تا 20 دقیقه در فر بپزند.

مرحله دهم

با توجه به اینکه دمای فرهای مختلف متفاوت است مراقب باشید که بیسکویت ها نسوزند یا خشک نشوند بسته به ضخامت بیسکویت ها و دمای فر زمان پخت متفاوت است هر چه بیسکویت ها غلیظ تر باشند زمان بیشتر می شود. برای پخت

مرحله یازدهم

بعد از پخت، لبه های این کوکی ها کمی تغییر رنگ داده و تقریبا طلایی می شوند، سپس قالب را از فر خارج کرده، آن را در دمای محیط قرار دهید تا شیرینی ها خنک شوند، سپس با احتیاط کلوچه ها را از قالب یا کاغذ روغنی خارج کنید.

مرحله دوازدهم

سپس بیسکویت ها را در ظرف دیگری بریزید، سپس با توجه به ذائقه خود می توانید روی بیسکویت ها کمی شکلات آب شده یا عسل رقیق شده بریزید، سپس با پودر پسته یا خلال پسته، پودر نارگیل و تکه های گردو تزئین کنید. سرگرمی روز مقداری کراکر هل را در ظرف مناسبی بریزید و با چای به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا