آشپزی

‌طرز تهیه بیف استراگانوف +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه بیف استروگانف

امروزه بیف استروگانف در منوی تمام رستوران های جهان ظاهر می شود. این غذای لذیذ که ریشه روسی دارد به دلیل سادگی و طعمش از قرن نوزدهم جای خود را در بین کشورهای دیگر باز کرده است. در روسیه بیف استروگانف را با پاستا سرو می کنند، اما می توان آن را با انواع چیپس، برنج یا حتی نان سرو کرد. در این دستور پخت یک روش آسان را برای شما آماده کرده ایم تا طعم خاطره انگیز این غذای روسی را به راحتی به سفره خود بیاورید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیف استروگانف به ادامه مطلب بروید سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
گوشت گوساله 500 گرم
قارچ 500 گرم
سیب زمینیها 2 عدد
پیاز 1 قطعه
ارد 2 قاشق غذاخوری
کرم رنگ 200 گرم
کره 30 گرم
نمک و فلفل تا جایی که لازم است

طرز تهیه بیف استروگانف

مرحله اول

من آماده می کنم بیف استروگانف خوشمزه ابتدا باید گوشت گاو را به صورت نوار برش دهید. ظرف مناسبی را روی اجاق بگذارید و تکه های گوشت گاو را در کره و کمی روغن تفت دهید تا قهوه ای شود. دقت کنید که دما کمی بالا باشد.

مرحله دوم

در این مرحله تکه های گوشت سرخ شده را از تابه خارج کنید. پیاز را شسته و دایره ای برش بزنید، حالا پیاز را در همان ماهیتابه بریزید و کمی تفت دهید تا سبک شود. نیازی به سرخ کردن کامل پیاز نیست.

سطح سوم

بعد از اینکه پیاز کمی رنگ شد آرد را به آن اضافه کرده و آرام آرام تفت دهید. بعد از اینکه رنگ آراد کمی تغییر کرد، گوشت های سرخ شده را داخل تابه برگردانید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. سپس مقداری آب جوش داخل تابه بریزید.

مرحله چهارم

در این مرحله باید به اندازه ای آب بریزید که روی گوشت را بگیرد نه بیشتر. حالا باید درب تابه را بگذارید و بگذارید مواد کاملا بپزند. توجه داشته باشید که پخت کامل گوشت به طور متوسط ​​2 تا 3 ساعت طول می کشد.

مرحله پنجم

به این نکته مهم توجه کنید که باید حرارت را کم کنید تا مواد به آرامی بپزند و دوباره آب اضافه نکنید. پس از پخته شدن گوشت، می توانید به سراغ سیب زمینی بروید.

مرحله ششم

در دستور العمل کلاسیک و سنتی بیف استروگانف از پوره سیب زمینی به عنوان دارچین استفاده می شود، اما می توانید به دلخواه از پوره یا سیب زمینی سرخ شده استفاده کنید. ابتدا سیب زمینی ها را می شوییم.

مرحله هفتم

سپس آنها را با چاقوی تیز برش بزنید. سپس دوباره آبکش کنید و با دستمال آشپزخانه خشک کنید. یک تابه تمیز را روی اجاق گاز قرار دهید. بعد از داغ شدن به مقدار کافی روغن برای سرخ کردن اضافه کنید.

مرحله هشتم

حالا سیب زمینی های ورقه شده را در روغن آغشته کنید. برای سرخ کردن سیب زمینی ها به شکل دست باید حرارت زیر ماهیتابه خیلی کم باشد. بعد از آماده شدن کامل گوشت، باید قارچ های خرد شده را به تابه اضافه کنید.

مرحله نهم

بهتر است از قارچ پورسینی بسته بندی شده استفاده کنید، زیرا این نوع قارچ کیفیت بالایی دارد. سپس قارچ ها را با دستمال مرطوب به خوبی پاک کنید. پس از افزودن قارچ، مقداری فلفل سیاه به مخلوط اضافه کنید.

مرحله دهم

در آخر بعد از اینکه مواد کمی با هم ترکیب شدند خامه را اضافه کنید. حالا مقداری از سس را بچشید و نمک کافی به آن اضافه کنید. حالا می توانید غذا را سرو کنید. برای تزئین کناره بشقاب از سیب زمینی ورقه شده استفاده کنید. نوش جان

مرحله یازدهم

اگر دوست دارید می توانید از چاشنی های دیگر استفاده کنید، اما دلیل اینکه این غذا فقط نمک و فلفل است، این است که طعم گوشت گاو، قارچ و خامه بیشتر می شود. در واقع بهتر است از ادویه های غالب استفاده نکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا