آشپزی

طرز تهیه تارت شکلاتی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه تارت شکلاتی

تارت شکلاتی یکی از دسرهای بین المللی خوشمزه است که معمولا به عنوان میان وعده سرو می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه تارت شکلاتی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد تشکیل دهنده تارت شکلاتی
ارد 158 گرم
پودر کاکائو 18 گرم
شکر پودر شده 70 گرم
روغن سرد 88 گرم
یک تخم مرغ 1 قطعه
مواد لازم برای تارت گاناش
کرم رنگ 280 گرم
شکلات تلخ 140 گرم
گلوکز 60 گرم
کره 50 گرم

طرز تهیه تارت شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه یک تارت شکلاتی خوشمزه ابتدا خمیر تارت را به این صورت که پودر کاکائو و آرد را در صافی می ریزیم سپس 3 بار الک می کنیم. حالا مواد خشک را به همراه روغن سرد داخل غذاساز بریزید.

مرحله دوم

سپس مواد را خوب هم میزنیم تا به صورت ماسه یا آرد سوخاری در بیاید، سپس پودر قند را به همراه تخم مرغ به غذاساز اضافه میکنیم و به هم زدن ادامه میدهیم تا مواد به صورت خمیر درآیند.

سطح سوم

سپس خمیر به دست آمده را در کیسه فریزر بریزید و با وردنه صاف کنید سپس به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند. 15 دقیقه قبل از پایان استراحت، خمیر را با دمای 150 درجه سانتیگراد گرم کنید.

مرحله چهارم

حالا اجازه دهید فر کاملا گرم شود سپس خمیر را در قالب تارت قرار دهید تا کاملا کف و کناره تابه را بپوشاند و داخل تابه فیکس کنید. سپس با قیچی خمیر اضافی را که از فرم خارج شده برش می دهیم.

مرحله پنجم

سپس روی قالب را سلفون می‌پوشانیم، سپس سلفون را با دانه‌های سنگین پر می‌کنیم، سپس قالب را در طبقه وسط فر قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم تا خمیر تارت به مدت 10 دقیقه در فر بماند تا پخت اولیه‌اش شروع شود.

مرحله ششم

بعد از این مدت قالب را از فر خارج کرده سپس دانه های سنگین را از روی خمیر جدا کرده و دوباره قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید و برای بار دوم اجازه دهید خمیر به مدت 10 دقیقه خوب بپزد.

مرحله هفتم

پس از این مدت، قالب را از فر خارج کرده و اجازه دهید تارت به مدت 1 ساعت استراحت کند تا کاملا خنک شود. در همین حین، کره و شکلات تلخ را روی اجاق گاز بگذارید تا کاملا ذوب و یکدست شود.

مرحله هشتم

سپس خامه و گلوکز را در قابلمه مناسبی بریزید و قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید سپس اجازه دهید مخلوط خامه و گلوکز کمی داغ شود بلافاصله قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله نهم

حالا مخلوط کره و شکلات را به تابه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط مخلوط و یکدست شود سپس مخلوط گاناش شکلاتی را روی تارت بریزید و قالب را به مدت ۲ تا ۳ ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد.

مرحله دهم

بعد از این مدت قالب را از یخچال خارج کنید و روی کیک را با پودر کاکائو الک شده تزئین کنید. در نهایت تارت شکلاتی را به اندازه های دلخواه برش داده و با چای تازه دم کرده سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا