آشپزی

طرز تهیه تاس کباب مرغ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه تاس کباب مرغ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه تاس کباب مرغ

تاس کباب مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که با ترکیبات مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تاس کباب مرغ در ادامه با سایت آموزشی سرگرمی روز همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ ۴۰۰ گرم
هویج ۱ عدد
فلفل دلمه ای رنگی ۱ عدد
آلو خورشتی ترش ۱۲ عدد
سیب زمینی ۲ عدد متوسط
پیاز ۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار کافی
ادویه کاری، گرد لیمو و مرزه خشک به مقدار کافی

طرز تهیه تاس کباب مرغ

مرحله اول

برای تهیه تاس کباب مرغ خوشمزه در ابتدای کار پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کرده، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت زیاد قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع به قابلمه اضافه کرده و بلافاصله پیاز را می افزاییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود و در همین حین هویج را شسته و پس از جدا کردن پوست آن، به صورت حلقه ای خرد می کنیم، سپس سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد کرده و به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

در این مرحله هویج را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، ادویه کاری و مرزه خشک به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا ادویه ها سرخ شوند.

مرحله چهارم

زمانی که آب اضافی سینه مرغ کشیده شد، رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفته و رنگ باز کند. حالا فلفل دلمه ای را به صورت خلالی خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه فلفل دلمه ای را به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود. حالا ۲ لیوان آب جوش را به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم مواد کاملا پخته و خوراک جا بیفتد.

مرحله ششم

در اواسط پخت پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و پس از شستن به صورت درشت خرد می کنیم. حالا آلو خورشتی را می شوییم، سپس به همراه سیب زمینی خردشده به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم خوراک کاملا جا بیفتد و مواد به خوبی پخته شوند. ۱۰ دقیقه آخر پخت، مقداری گرد لیمو و زعفران دم کرده به قابلمه می افزاییم و مخلوط کرده، سپس سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا