آشپزی

طرز تهیه تاوا کبابی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه تابه گریل

تاوی کبابی یکی از غذاهای لذیذ و ساده ایرانی است که اصل آن متعلق به شهر تبریز است برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تابه گریل برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
گوشت 300 گرم
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
فلفل سبز 2 عدد
پیاز 1 قطعه
گوجه فرنگی 2 عدد
روغن محلی کافی
نمک و فلفل و سماق کافی

طرز تهیه تابه گریل

مرحله اول

برای تهیه یک تابه کبابی خوشمزه ابتدا گوشت را به قطعات کوچک برش می دهیم سپس در چرخ گوشت گذاشته و در ظرف مناسبی چرخ می کنیم. سپس فلس های پیاز را جدا می کنیم سپس آن را ریز رنده می کنیم.

مرحله دوم

حالا آب اضافی پیاز را می گیریم سپس داخل کاسه با گوشت چرخ کرده می ریزیم. سپس زعفران دم کرده، نمک، زردچوبه، فلفل سیاه و مقدار کمی سماق را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و 10 دقیقه ورز دهید.

سطح سوم

توجه داشته باشید که سس کباب را باید خوب ورز دهیم تا چسبناک و غلیظ شود زیرا اگر سس کباب را خوب ورز ندهیم هنگام سرخ شدن می ترکد. سپس روی آن را با سلفون بپوشانید.

مرحله چهارم

در این مرحله سس کباب را در یخچال می گذاریم سپس 30 دقیقه استراحت می دهیم. سپس بعد از گذشت این مدت سس کباب را از یخچال بیرون می آوریم سپس ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا داخل تابه مقداری روغن محلی بریزید سپس سس کباب را داخل تابه بریزید و به طور یکنواخت کف تابه پخش کنید. سپس تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار می دهیم تا یک طرف کباب کاملا سرخ شود.

مرحله ششم

بعد از 15 تا 20 دقیقه که یک طرف کباب کاملا سرخ شد، کباب را برمی گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر هم سرخ شود. در این مدت گوجه ها را به همراه فلفل سبز خرد می کنیم.

مرحله هفتم

حالا گوجه ها و برش های فلفل را در سینی دور کباب می چینیم. در مرحله بعد رب گوجه فرنگی را با آب جوشیده با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم تا رب گوجه فرنگی کاملا حل شود سپس روی باربیکیو می ریزیم.

مرحله هشتم

در آخر می گذاریم کباب کاملا آماده شود و سس روی کباب می رود. در آخر سینی پخته شده را در ظرف مورد نظر قرار دهید و گوجه فرنگی و فلفل سبز را دور تا دور کباب بچینید سپس با برنج زعفرانی سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا