آشپزی

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه بادمجان شکم پر ترشی

ترشی بادمجان شکم پر یکی از ترشی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با مواد مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه بادمجان شکم پر ترشی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای بادمجان شکم پر
بادمجان 3 کیلوگرم
فلفل سبز تند 100 عدد
سیر 2 گیاه
ترشی سبزیجات 1 کیلوگرم
آب انگور 1 فنجان
نمک و سرکه کافی

طرز تهیه بادمجان شکم پر ترشی

مرحله اول

برای تهیه ترشی بادمجان شکم پر، ابتدا بادمجان ها را خوب بشویید سپس در آبکش بگذارید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود. سپس قسمت بالای بادمجان ها را جدا می کنیم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که لازم نیست درپوش بادمجان ها را بردارید، کافی است سر بادمجان ها را بردارید. سپس بادمجان ها را در ظرف مناسبی بریزید سپس 3 پیمانه سرکه به آن اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله قابلمه را روی اجاق قرار دهید و اجازه دهید سرکه چند دقیقه بجوشد تا بادمجان ها کمی نرم شوند. سپس بادمجان ها را از سرکه خارج کرده و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن کاملا گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا بوته ها را باز می کنیم و حبه های سیر را تمیز می کنیم سپس آنها را ریز خرد می کنیم و کنار می گذاریم. سپس سبزی را بعد از شستن و خشک کردن به قطعات کوچک برش داده و کنار بگذارید.

مرحله پنجم

در این مرحله فلفل تند را ریز خرد کرده و کنار بگذارید. سپس فلفل سیاه را با سیر و سبزی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. سپس با استفاده از یک چاقوی تیز شکم بادمجان ها را باز کنید.

مرحله ششم

حالا داخل بادمجان ها را با مخلوط سیر و سبزی و فلفل سیاه پر می کنیم. سپس بادمجان ها را در ظرف مناسبی در کنار هم قرار می دهیم تا مواد از داخل بادمجان ها خارج نشوند و پخش نشوند.

مرحله هفتم

در این مرحله به سرکه ای که بادمجان ها را در آن جوشانده ایم، آب انگور را به همراه 1 قاشق غذاخوری نمک اضافه کرده و هم می زنیم تا یکدست شود. سپس مخلوط سرکه را روی بادمجان ها بریزید.

مرحله هشتم

اگر مقدار سرکه کم است، کمی سرکه به ظرف اضافه کنید تا کاملا روی بادمجان ها را بپوشاند. سپس درب ظرف را محکم ببندید و به مدت یک هفته در جای خشک و خنک بگذارید تا ترشی آماده شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا