آشپزی

طرز تهیه ترشی خیار چنبر با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ترشی خیار چنبر را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ترشی خیار چنبر

ترشی خیار چنبر یکی از انواع ترشی های خوشمزه است که با روش های ساده می توانید آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه ترشی خیار چنبر برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای ترشی خیار چنبر
خیار چنبر 300 گرم
هویج 200 گرم
یک ساقه کرفس 50 گرم
سیر 4 عدد قرص
سرکه سفید 1 فنجان
فلفل سیاه، فلفل قرمز و نمک کافی
پودر خشک دانه نعناع و گشنیز کافی

طرز تهیه ترشی خیار چنبر

مرحله اول

برای دستور غذا ترشی خیار چنبر خوشمزه در ابتدای کار چنبرها را به همراه هویج و ساقه کرفس می شوییم سپس در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آنها گرفته شود. حالا هویج را پوست می گیریم.

مرحله دوم

سپس خیار و هویج را با رنده ریز رنده می کنیم سپس در ظرف نسبتا بزرگی می ریزیم. حالا ساقه کرفس را می بریم، بهتر است از ساقه های ریز و زرد آن، همراه با سیر استفاده کنیم.

سطح سوم

حالا ساقه کرفس و سیر خرد شده را به همراه مقداری فلفل سیاه، پاپریکا، نمک، نعناع خشک و پودر تخم گشنیز داخل کاسه با خیار بریزید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله سرکه سفید را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد مخلوط شوند سپس داخل شیشه مورد نظر را با دستمال خشک کنید و ترشی را داخل آن بریزید و درب شیشه را ببندید.

مرحله پنجم

سپس ترشی را به مدت 24 ساعت در یخچال می گذاریم و استراحت می دهیم تا کاملا پخته شود. سرگرمی روز می توانید این نوع ترشی را به مدت ۵ تا ۶ ماه در یخچال نگهداری کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا