آشپزی

طرز تهیه ترشی پیاز رستورانی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه ترشی پیاز رستورانی

ترشی پیاز رستورانی یکی از ترشی های پرطرفدار و خوشمزه ایرانی است که معمولا در رستوران های سنتی به عنوان پیش غذا از آن استفاده می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه ترشی پیاز قرمز رستورانی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 1 شیشه
پیاز زرد، سفید یا قرمز 4 عدد وسط
سرکه قرمز 1 فنجان
نمک 1 قاشق غذاخوری
قند 1 قاشق غذاخوری
آب جوش کافی
لبو یا کلم قرمز برای نقاشی
فلفل 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه ترشی پیاز رستورانی

مرحله اول

برای تهیه پیاز خلال شده به سبک رستورانی، ابتدا پیازها را نازک و یکدست خرد کنید، سپس روی دستمال تمیزی پهن کنید تا رطوبت آن کاملا گرفته شود و کاملا خشک شود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که برای تهیه ترشی رستورانی می توانیم از پیاز زرد، سفید یا قرمز استفاده کنیم، البته این ترشی با پیاز قرمز طعم بهتری دارد. در مرحله بعد یک ظرف شیشه ای با درب فلزی انتخاب می کنیم.

سطح سوم

ظرف را کاملا بشویید سپس با حوله خشک کنید. سپس پیاز خرد شده را بعد از خشک شدن کامل داخل لیوان می ریزیم. برای رنگ کردن ترشی می توانیم از لبو یا کلم قرمز استفاده کنیم.

مرحله چهارم

برای این منظور بین هر لایه پیاز یک ورقه لبو یا کمی کلم قرمز قرار می دهیم تا رنگ پیاز تغییر کند. پس از پر شدن کامل شیشه، 1 قاشق غذاخوری نمک و 1 قاشق چایخوری شکر را روی پیاز بریزید.

مرحله پنجم

در این مرحله سرکه را به قابلمه اضافه می کنیم و سپس به اندازه ای آب جوش اضافه می کنیم تا روی پیاز را بپوشاند. در آخر مقداری دانه فلفل سیاه روی پیاز بپاشید یا اگر نداشتید کمی پودر فلفل سیاه بپاشید.

مرحله ششم

در این مرحله درب شیشه را محکم می بندیم تا هوا وارد شیشه نشود. در نهایت شیشه را در جای خشک و خنک مانند یخچال قرار می دهیم تا ترشی یک هفته دیگر آماده مصرف شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا