آشپزی

طرز تهیه ترشی پیاز قرمز با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ترشی پیاز قرمز را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه پیاز قرمز ترشی

ترشی پیاز قرمز یکی از ترشی های خوش طعم و لذیذ است که درست کردن آن بسیار آسان است، می توانید این ترشی را با مواد موجود به روش های مختلف تهیه و تهیه کنید و به عنوان چاشنی مناسب برای انواع غذا استفاده و سرو کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه پیاز قرمز ترشی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
پیاز قرمز 1 کیلوگرم
شکاف لب 2 قاشق غذاخوری
سیر 3 قرص
سرکه سفید کافی
سنگ نمک 1 قاشق غذاخوری
قند 1 قاشق غذاخوری
بذر گشنیز 1 قاشق چایخوری
پودر ترخون خشک 1 قاشق غذاخوری
فلفل چیلی خشک 1 قطعه

طرز تهیه پیاز قرمز ترشی

مرحله 1: پیاز را پوست گرفته و بشویید و خرد کنید

ابتدا پیازهای قرمز را پوست بگیرید و تمیز کنید سپس بشویید و روی سطح صافی قرار دهید سپس با یک چاقوی تیز تا وسط یک طرف پیاز را علامت بزنید مراقب باشید پیاز را از وسط نصف نکنید بلکه فقط تا وسط برش

مرحله 2: پیاز را خشک کنید و لب ها را پوست بگیرید

همه پیازها را به همین ترتیب آماده کنید، روی آنها علامت مثبت بزنید، سپس پیازها را روی پارچه تمیزی بگذارید تا آب اضافی آن گرفته شود و کاملا خشک شوند، در همین حین یک لب کوچک را پوست بگیرید، بهتر است از رنگ لبه خوش رنگ استفاده کنید.

مرحله 3: لب ها را برش دهید و پیاز و سیر را در بشقاب بریزید

سپس لبو را به ورقه های کوچک برش دهید و کنار بگذارید، سپس یک ظرف شیشه ای را بشویید، کاملا خشک کنید، سپس مقداری پیاز را در ظرف شیشه ای بریزید، سپس چند حبه سیر را پوست بگیرید و روی پیازها قرار دهید.

مرحله چهارم: مقداری لبو خرد شده و ترخون خشک را روی پیاز بریزید

سپس چند تکه نان را به پیاز اضافه کنید و داخل شیشه بریزید سپس مقداری ترخون خشک را که از قبل پودر کرده اید روی پیاز بپاشید، ترخون عطر فوق العاده ای دارد، استفاده از ترخون در ترشی آن را بسیار معطر می کند.

مرحله 5: فلفل قرمز، نمک، شکر و دانه های گشنیز را به پیاز اضافه کنید

سپس فلفل را با دست کمی فشار دهید تا له شود، سپس روی پیاز بریزید، سپس مقداری نمک به مواد اضافه کنید، سپس شکر را روی پیاز بریزید و به بقیه مواد اضافه کنید، سپس مقداری دانه گشنیز را روی پیاز بپاشید. در ظرف شیشه ای بریزید.

مرحله ششم: باقی مانده پیاز، سیر و سرکه را به شیشه ترشی اضافه کنید و در آن را ببندید

سپس بقیه پیاز را روی همه مواد بریزید، دوباره مقداری لبو خرد شده روی پیاز بریزید و سپس سرکه را به مواد اضافه کنید تا ظرف کاملا پر شود، سپس در ظرف را محکم ببندید و به مدت 10 روز در کمد قرار دهید تا کاملا پر شود. ترشی آماده برای استفاده

مرحله هفتم: پیاز قرمز ترشی را در ظرف مناسبی ریخته و سرو کنید

بعد از این مدت مقداری از پیاز قرمز ترشی را در ظرف مناسبی بریزید و به عنوان یک چاشنی خوشمزه و پرطرفدار در کنار انواع غذاهای گوشتی و سبزیجات سرو کنید تا با انواع دارچین و تزیین میهمانان را به وجد بیاورید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا