آشپزی

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

ترشی گوجه فرنگی یکی از ترشی های ساده و خوشمزه مشهدی است که با نام های مختلفی شناخته می شود، آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای ترشی گوجه فرنگی
گل كلم 1 کیلوگرم
کلم ½ کلم کوچک
هویج 500 گرم
یک ساقه کرفس 300 گرم
برگ کرفس 100 گرم
سیر 10 قرص
سرکه حدود 5 فنجان
فلفل تند 3 عدد
رب گوجه فرنگی 4 کیلوگرم
زردچوبه 1 قاشق غذاخوری
ترخون خشک 1 قاشق چایخوری
جوجن خشک شده 1 قاشق غذاخوری
ریحان خشک شده 1 قاشق غذاخوری
نمک کافی

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی

مرحله اول

من آماده می کنم ترشی گوجه فرنگی خوشمزه ابتدا گل کلم را خوب شسته و به صورت گلچه های کوچک برش می دهیم و در یک قابلمه بزرگ می گذاریم. سپس هویج را پس از پوست کندن ریز خرد کرده و به تابه اضافه کنید.

مرحله دوم

در این مرحله ساقه کرفس را ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. سپس برگ های کلم را باز کرده و بشویید سپس به قطعات کوچک برش دهید و به مواد داخل قابلمه اضافه کنید.

سطح سوم

حالا سیر را به همراه فلفل قرمز و برگ کرفس ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه کنید. در مرحله بعد مواد را به خوبی در ظرف آب سرد می شوییم سپس در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را از آبکش خارج کرده و روی دستمال نخی قرار می دهیم تا رطوبت آن کاملا گرفته شود. پس از خشک شدن مواد ترشی، پوست و پوره گوجه فرنگی هسته گرفته را در یک قابلمه بزرگ بریزید.

مرحله پنجم

تابه را روی اجاق بگذارید و اجازه دهید سه چهارم پوره گوجه فرنگی تبخیر شود. وقتی پوره گوجه فرنگی غلیظ شد، ادویه ها و سبزیجات خشک را به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله ششم

در این مرحله سرکه را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم دوباره مواد بجوشد سپس مواد ترشی را که قبلا برش زده بودیم در قابلمه اضافه می کنیم و حدود یک دقیقه می گذاریم تا مواد به رب گوجه فرنگی و سرکه هم زده شود.

مرحله هفتم

بعد از یک دقیقه تابه را از روی حرارت بردارید و بگذارید ترشی کاملا خنک شود. سپس ترشی ها را در ظرف های شیشه ای درب دار می ریزیم سپس یک لایه پلاستیک روی درب ظرف می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا درب ظرف را محکم ببندید و به صورت وارونه در یخچال قرار دهید تا ترشی آماده شود. بعد از 12 تا 15 روز می توانیم درب ظرف را باز کرده و از گوجه فرنگی ترشی همراه غذا استفاده کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا