آشپزی

طرز تهیه تر حلوای نخودچی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه حلوای نخودی

حلوای ناهدچی یکی از انواع حلواهای خوشمزه است که قوام نرمی دارد و خیلی راحت و سریع تهیه می شود و می توانید به راحتی آن را شکل داده و استفاده کنید. سس حلوای نخود یک میان وعده سالم و مقوی است. برای راهنمای کامل و گام به گام طرز تهیه حلوای نخودی با سایت آموزشی تیهنا چی همراه باشید.

مواد لازم شربت
قند 1 فنجان
گل سرخ نصف فنجان
اب نصف فنجان
قابلمه هل یا پودر هل 1 قاشق غذاخوری یا ½ قاشق چایخوری
زعفران آب پز غلیظ 3 قاشق چایخوری
مواد لازم برای حلوا
آرد سفید 1 فنجان
آرد نخودچی 1/4 فنجان
روغن مایع نصف فنجان
کره 25 گرم

طرز تهیه حلوای نخودی

مرحله 1: زعفران را برای شربت بجوشانید

ابتدا برای درست کردن شربت مقداری زعفران را در ظرف کوچکی ریخته و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید زعفران دم بکشد و غلیظ شود سپس زعفران دم کرده را کنار بگذارید، مقدار زعفران بستگی به ذائقه شما دارد.

مرحله دوم: درست کردن شربت حلوا با گلاب

سپس برای تهیه شربت حلوا در ظرفی مقداری آب بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید و سپس به ذائقه و ذائقه خود مقداری گلاب به مخلوط آب و شکر اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله 3: هل و زعفران را اضافه کنید

سپس مقداری عصاره هل را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا عطر هل به مواد نفوذ کند و سپس زعفران پخته غلیظ را روی مخلوط بریزید و هم بزنید تا رنگ زعفران کاملا در مواد پخش شود سپس ظرف را روی چراغ قرار دهید. حمام حرارت..

مرحله چهارم: شکر را حل کرده و مواد را مخلوط کنید

سپس مخلوط را مدام هم می زنیم تا شکر در مخلوط حل شود و عطر و رنگ زعفران و هل و گلاب در شربت پخش شود، لازم نیست شربت را بجوشانیم، کافی است آن را حرارت دهیم و شکر در آن حل شود. آن را و سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله 5: آرد را الک کرده و پخت

سپس مقداری آرد را در تابه ای الک کنید تا بافت آن سبک و یکنواخت شود سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و سپس آرد را به مدت نیم ساعت در تابه تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود و عطر خوبی به مشام برسد. آرد را پخش کنید.

مرحله 6: آرد نخودچی را به مخلوط اضافه کنید

دقت کنید آرد را زیاد تفت ندهید تا رنگ آن تغییر کند چون در این صورت رنگ حلوا تیره می شود سپس دوباره روی سفیده آرد نخودچی را که از قبل الک کرده اید و بافت آن در آمده الک کنید. لباس فرم. آرد الک شده یا آرد کیک.make.

مرحله 7: آرد نخودچی را تفت داده و روغن اضافه کنید

سپس آرد را هم بزنید تا در ماهیتابه برشته شود و 10 دقیقه دیگر این کار را انجام دهید تا بوی آرد نخود خام از بین برود و عطر آن پخش شود سپس کمی روغن مایع به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا یکدست شود و هم بزنید و له کنید. .

مرحله هشتم: مرحله ذوب کره در مخلوط آرد

سپس مقداری کره به آرد داخل ماهیتابه اضافه کنید و هم بزنید تا کره ذوب شود و آرد را با کره و روغن به مدت 5 دقیقه تفت دهید تا بافت مخلوط نرم و یکدست شود و عطر کره کاملا جذب آرد شود. و نرم و لطیف می شوند.

مرحله نهم: بافت حلوا را با کره و شربت تنظیم کنید

اگر غلظت مخلوط سفت بود می توانید با توجه به نوع و کیفیت آرد کمی روغن مایع به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافت کمی نرم و شل شود سپس شربت را به مواد اضافه کنید و مخلوط کنید. تا کاملا مخلوط شوند یکنواخت شوند

مرحله 10: پخت نهایی حلوا

قوام حلوا در این حالت شل و یکدست است و باید مدام آن را در تابه با حرارت ملایم هم بزنید تا کم کم غلظت آن زیاد شود و بافت آن سفت و غلیظ شود توجه داشته باشید که حلوا پس از گرم شدن سریع غلیظ می شود. و تبدیل به غلظت صحیح می شود.

مرحله یازدهم: غلظت حلوا را کنترل کنید

حلوا را مدام هم بزنید، حلوا هر چه بیشتر روی آتش بماند و بپزد غلیظ تر می شود و برای قالب زدن مناسب تر است، مراقب باشید حلوا را پخش نکنید، زیرا ممکن است روغن بریزد و بافت آن خراب شود و طعم آن تغییر کند. .

مرحله دوازدهم: حلوا را درست کنید

بعد از اینکه حلوا به غلظت مناسب رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و با قاشق حلوا را داخل بشقاب های سرو برای یک نفر ریخته و سطح آن را فشار داده و صاف می کنیم، سپس مقداری از حلوا را داخل قالب آماده شده با طرح تصادفی قرار می دهیم. می خواهید بریزید

مرحله 13: حلوای قالبی را خنک کنید

اگر حلوا سرد است سریع در قالب شکل می گیرد و می توانید بلافاصله حلوا را از قالب خارج کرده و روی ظرف های حلوا بچینید اما اگر حلوا گرم است قالب را در یخچال بگذارید تا حلوا خودش را بگیرد. شکل خود را دارد و کمی سفت می شود.

مرحله چهاردهم: تهیه حلوای طرح دار

سپس قالب را از یخچال خارج کرده و حلوا را از داخل قالب بیرون بیاورید و سپس حلوای طرح دار را روی قابلمه حلوا قرار دهید.اگر می خواهید این حلوا را حلقه حلقه کنید بهتر است زیاد داغ نگذارید تا نگیرد. خیلی سفت و چاق..

مرحله 15: بافت قرقره را تغییر دهید

برای نرمتر شدن حلوا هنگام غلتاندن می توانید مقداری شربت به آن اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شود و حلوا کمی نرم و لطیف شود و به راحتی آن را پهن کنید و شکل و طرح دلخواه را بگیرید.

مرحله شانزدهم: حلوا را تزئین کرده و سرو کنید

سپس به سلیقه خودتان می توانید روی حلوا را با مقداری پودر پسته یا خلال پسته، پودر نارگیل و خلال بادام، کنجد و برگ رزماری خرد شده تزئین کنید، سپس حلوا را در یخچال نگهداری کنید تا بافت آنها کاملا سفت و یکدست شود. در آخر حلوای نخود را به عنوان یک میان وعده سالم و مقوی برای پذیرایی و مهمانی همراه با انواع دارچین، شربت و چای سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا