آشپزی

طرز تهیه ته انداز مرغ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ته انداز مرغ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه آب مرغ

ته انز مرغ یکی از غذاهای خوشمزه و قدیمی ایرانی است که به روش های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه آب مرغ برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ران یا شانه و بال مرغ 400 گرم
برنج 3 فنجان
یک تخم مرغ 1 قطعه
روغن مایع ⅓ فنجان
کره 1 قاشق غذاخوری
ماست ½ فنجان
پیاز 1 قطعه
زعفران آب پز 3 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل و فلفل کافی

طرز تهیه آب مرغ

مرحله اول

من آماده می کنم خورش مرغ خوشمزه در ابتدای کار پیاز را خلال کرده و در ظرف مناسبی بریزید سپس پای مرغ را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه و فلفل سیاه به ظرف اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله دوم

سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم سپس به مدت 1 ساعت در یخچال می گذاریم تا پای مرغ طعم دار شود. حالا برنج را بشویید و همراه با 2 قاشق چایخوری نمک در ظرف مناسبی بریزید.

سطح سوم

سپس به اندازه ای آب داخل کاسه بریزید که روی برنج را بپوشاند و بگذارید ۱ تا ۲ ساعت خیس بخورد. بعد یک قابلمه مناسب را تا نیمه از آب پر کنید و روی حرارت زیاد قرار دهید تا بجوشد.

مرحله چهارم

وقتی آب به نقطه جوش رسید برنج را آبکش کرده و همراه با 2 قاشق چایخوری نمک داخل قابلمه بریزید سپس اجازه دهید برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش بپزد تا پخت اولیه آن تمام شود.

مرحله پنجم

بعد از این مدت یک دانه برنج را با دو انگشت خرد می کنیم، وقتی دانه برنج دور دانه نرم شد و مغز آن کمی چسبناک شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم. حالا مواد را آماده می کنیم.

مرحله ششم

برای این کار تخم مرغ را در ظرف مناسبی بشکنید و مخلوط کنید تا غلظت آن از لخته خارج شود سپس ماست را با زعفران و روغن مایع و کمی نمک و فلفل به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله هفتم

سپس یک فنجان برنج آبکش شده را به کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا با برنج مخلوط شوند. بعد از زمان استراحت، ران مرغ را از یخچال خارج کنید، سپس یک تابه نچسب انتخاب کنید.

مرحله هشتم

حالا مقداری روغن مایع و زعفران پخته شده را داخل قابلمه بریزید سپس ران مرغ را داخل قابلمه بریزید. سپس مخلوط برنج را روی تکه های مرغ بریزید و پخش کنید تا سطح برنج کاملا صاف و یکدست شود.

مرحله نهم

سپس درب قابلمه را با درب می بندیم و روی قابلمه می گذاریم سپس شعله پخش کن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و قابلمه را روی آن قرار می دهیم. حالا قسمت پایین مرغ را به مدت 45 دقیقه روی آتش می گذاریم تا دم بکشد.

مرحله دهم

بعد از این مدت که ته مرغ به جوش آمد، قابلمه را از روی اجاق برداشته و در قابلمه مورد نظر برمی گردانیم. سرگرمی روز این غذای خوشمزه را با سالاد فصل و زیتون پرورشی سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا