آشپزی

طرز تهیه ته دیگ آردی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ته دیگ آردی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ته دیگ با آرد

ته آردی یکی از انواع قابلمه های خوش طعم و لذیذ است که به روش های مختلف بسیار راحت تهیه می شود و برای سرو بسیار مناسب است. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ته ظرف آرد در ادامه مطلب و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
آب سرد نصف فنجان
آرد گندم 3 قاشق غذاخوری
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری
نمک کافی
زعفران آب پز کافی

طرز تهیه ته دیگ با آرد

مرحله اول: جوشاندن زعفران

ابتدا مقداری زعفران را در قابلمه کوچکی بریزید و مقداری آب جوش به آن اضافه کنید و بگذارید زعفران دم بکشد و غلیظ شود، مقدار زعفران بستگی به ذائقه خودتان دارد اما هر چه مقدار زعفران بیشتر باشد رنگ، عطر و طعم آن بیشتر می شود. کف قابلمه بهتر می شود.

مرحله 2: آب سرد را با آرد مخلوط کنید

سپس در ظرفی مقداری آب بریزید سپس مقداری آرد اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا خوب مخلوط شود و غلظتی یکدست و یکدست به دست آید تا آرد به صورت گلوله ای در مخلوط باقی نماند و ذرات آرد کاملا در آب باز شود.

مرحله 3: صابون مایع و گلاب را در مخلوط مواد مخلوط کنید

سپس مقداری کره مایع به مخلوط اضافه کنید، دوباره هم بزنید تا خوب مخلوط شود، سپس به سلیقه و ذائقه خود مقداری گلاب به مخلوط مواد اضافه کنید، با همزن دستی هم بزنید تا عطر گلاب پخش شود و مخلوط را بخورید. از مواد تشکیل دهنده

مرحله چهارم: زعفران پخته شده و نمک را در مخلوط مواد خرد کنید

سپس مقداری زعفران پخته شده را به مخلوط مواد اضافه کنید، هم بزنید تا خوب مخلوط شوند تا رنگ، عطر و طعم زعفران با مواد ترکیب شود و مخلوط با دست شکل بگیرد، سپس مقداری نمک به مخلوط مواد اضافه کنید و مخلوط کنید. آنها

مرحله پنجم: داخل قابلمه روغن بریزید و مخلوط را به ته قابلمه اضافه کنید

سپس وقتی همه مواد خوب با هم مخلوط شدند و بافت با دست درست شد، داخل قابلمه ای مقداری روغن بریزید، قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود، بعد از داغ شدن روغن، مواد زیر را با هم مخلوط کنید. قابلمه در قابلمه

مرحله ششم: یک لایه برنج به کف قابلمه اضافه کنید

مخلوط مواد باید کف قابلمه را کاملا بپوشاند، چون مخلوط مواد به صورت مایع است، چند دقیقه صبر کنید تا مواد کف قابلمه جا بیفتد و پس از جا افتادن روی قابلمه، بافت آن کمی منسجم شود. کف قابلمه، سپس یک لایه برنج روی آن بریزید.

مرحله هفتم: زعفران پخته شده و کره را به برنج اضافه کنید

سپس مقداری زعفران آب پز غلیظ روی برنج بریزید و پهن کنید و با پشت قاشق روی برنج را سوراخ کنید سپس به سلیقه و سلیقه خود چند ورقه روغن روی برنج بزنید تا در حین شما روغن آب شود. برنج را بپزید و مزه دار کنید.

مرحله هشتم: برنج را به مدت کافی بجوشانید و در ظرف مناسب سرو بریزید

سپس درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید برنج یک ساعت با حرارت ملایم دم بکشد و تمام شد، بعد از گذشت مدت زمان قابلمه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس درب قابلمه را باز کرده و برنج را به ظرف اضافه کنید. بشقاب سرو مناسب .

مرحله نهم: کف تابه را با آرد کوتاه کرده و سرو کنید

سپس ته قابلمه را به اندازه های کوچکتر ببرید و روی برنج بگذارید و روی آن را به شکل مناسب تزئین کنید. انواع غذاها با دارچین و تزیین سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا