آشپزی

طرز تهیه ته چین رشته پلو بسیار خوشمزه با رسپی ساده در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه برنج اسپاگتی

تکین یک غذای لذیذ ایرانی است که ترکیبی از برنج، اسپاگتی برنجی و گوشت چرخ کرده است و با موادی مانند زعفران و گلاب مزه دار می شود. این غذا برای مهمانی ها و مجالس خاص یک انتخاب عالی است.

برای تهیه ته رشته پلو ابتدا پیاز را با کمی روغن و زردچوبه تفت دهید سپس گوشت چرخ کرده و ادویه را اضافه کنید. پس از سرخ شدن گوشت، پوره گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید. در ظرفی زرده تخم مرغ، ماست، زعفران، نمک، گلاب و کره مایع را با هم مخلوط کنید. رشته پلو را برش زده و با برنج از قبل خیس کرده بپزید. یک لایه از مخلوط رشته و برنج، مخلوط تخم مرغ و ماست و مواد گوشتی را در قابلمه بریزید و بگذارید دم بکشد. در آخر کشمش تفت داده شده را روی آن بریزید.

عناصر اندازه ی
روغن مایع 3 قاشق غذاخوری
کشمش پیلویی 3 قاشق غذاخوری
گوشت چرخکرده 150 گرم
برنج 2 فنجان
پیاز 1 قطعه
زعفران کافی
زرده 2 عدد
نمک، فلفل، دارچین، پاپریکا کافی
ماست 1/2 فنجان
گل سرخ 1 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
برنج 150 گرم

طرز تهیه برنج اسپاگتی

مرحله 1: پیاز را تفت دهید و گوشت را اضافه کنید

ابتدا پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید. سپس در تابه ای مناسب کمی روغن بریزید و پیاز خرد شده را با کمی زردچوبه تفت دهید تا پیاز روشن و طلایی شود. در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه ادویه های مورد نظر اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا گوشت خوب سرخ شود.

مرحله 2: پوره گوجه فرنگی را اضافه کنید

پس از سرخ شدن گوشت، پوره گوجه فرنگی را به مخلوط گوشت و پیاز اضافه کنید. رب با بقیه مواد خوب سرخ می شود تا بوی خامی آن گرفته شود. این به غنی شدن طعم کمک می کند. سپس تابه را از روی حرارت بردارید و مواد را کنار بگذارید.

مرحله 3: آماده سازی مواد زیرین

در این مرحله زرده ها را از سفیده جدا کرده و با ماست، زعفران پخته شده، نمک، گلاب و کره مایع در ظرفی بریزید و خوب هم بزنید تا تخم مرغ ها یکدست و بدون انعقاد شوند. رشته پلو را از وسط نصف کنید و در بشقاب بگذارید.

مرحله 4: برنج را بجوشانید و رشته فرنگی را اضافه کنید

پس از خیس خوردن برنج، آن را در قابلمه آب روی اجاق قرار دهید. وقتی کف روی سطح آب تشکیل شد، کف را دور بریزید و اجازه دهید برنج حدود 6-10 دقیقه بپزد. در دو دقیقه آخر رشته های خرد شده را به برنج اضافه کنید. بعد از اینکه رشته ها نرم شدند، برنج را آبکش می کنیم و با آب سرد می شوییم.

مرحله 5: آماده سازی لایه های زیرین

کف یک قابلمه را با کمی روغن و زعفران بمالید. نیمی از مخلوط برنج و رشته را در قابلمه بریزید و روی مخلوط ماست و تخم مرغ بریزید و خوب مخلوط کنید. پس از فشار دادن مواد به ته قابلمه، مواد گوشتی آماده شده در مرحله اول را اضافه کرده و بقیه مخلوط رشته و برنج را روی مواد بریزید و فشار دهید.

مرحله 6: کف را بپزید

قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و بگذارید چای به مدت 40 دقیقه دم بکشد.

مرحله 7: قسمت پایین چین را تزئین کنید

در آخر کشمش ها را با کمی روغن در تابه تفت دهید تا پف کنند. سپس کشمش تفت داده شده را کف چین بریزید تا زیبایی و طعم آن بیشتر شود. اکنون ته چین شما آماده سرو است. نوش جان! 😋

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا