آشپزی

طرز تهیه ته چین رشته پلو +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه برنج اسپاگتی

همه ما گاهی به دنبال یک غذای متفاوت و خوشمزه می گردیم که سریع و آسان آماده شود. طرز پخت اسپاگتی برنجی تکین یکی از آن دستورهایی است که می تواند همین حس را به ما بدهد. این غذا ترکیبی از برنج و رشته با طعم زعفران و قیمه است که به خوبی با هم ترکیب می شود. با هم طرز تهیه این غذای خوشمزه و متفاوت را یاد می گیریم.

من آماده می کنم ته اسپاگتی برنجیابتدا پیاز و گوشت چرخ کرده را با ادویه تفت داده و رب را اضافه کنید. زرده ها را با ماست و زعفران و گلاب مخلوط کرده و کنار بگذارید. رشته ها را برش زده و با برنجی که قبلا خیس کرده اید بپزید. روغن و زعفران را در قابلمه بریزید و رشته و مواد گوشتی را لایه به لایه اضافه کنید و بخارپز کنید. در آخر کشمش را سرخ کرده و برای تزیین استفاده کنید. حالا شما یک غذای خوشمزه دارید که همه را تحت تاثیر قرار می دهد.

محتویات اصلی اندازه ی
برنج 2 لیوان
برنج 150 گرم
گوشت چرخکرده 150 گرم
زرده 2 عدد
ماست 1/2 فنجان
زعفران آب پز کافی
مواد دیگر اندازه ی
گل سرخ 1 اتاق غذاخوری
روغن مایع 3 اتاق غذاخوری
پیاز متوسط 1 قطعه
کشمش پیلویی 3 اتاق غذاخوری
رب گوجه فرنگی 1 اتاق غذاخوری
نمک، فلفل، دارچین، پاپریکا کافی

طرز تهیه برنج اسپاگتی

مرحله 1: آماده سازی پیاز و گوشت

پیاز را پوست گرفته و ریز خرد کنید. در تابه ای کمی روغن بریزید و پیاز را با کمی زردچوبه تفت دهید تا طلایی شود. حالا گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و با نمک و فلفل سیاه و دارچین و فلفل قرمز خوب تفت دهید تا کاملا سرخ شود. سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن تغییر کند و بوی خامی آن از بین برود، سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله 2: مخلوط تخم مرغ و ماست را آماده کنید

در یک کاسه بزرگ، زرده ها را از سفیده جدا کرده و ماست، زعفران دم کرده، نمک، گلاب و کره مایع را به آن ها اضافه کنید. همه مواد را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود و زرده ها کاملا با بقیه مواد مخلوط شوند.

مرحله 3: آماده سازی رشته ها

رشته پلو را بردارید و از وسط نصف کنید. سپس آنها را در یک بشقاب بزرگ قرار دهید تا برای استفاده کنار بگذارید. این باعث می شود رشته ها در کنار برنج آماده بپزند.

مرحله 4: پختن برنج

برنج را از چند ساعت قبل خیس کنید. سپس آن را در قابلمه بریزید و آب را اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا بجوشد. آب را جدا کنید و بگذارید برنج بپزد تا نرم شود. دو دقیقه قبل از پخت کامل برنج، رشته های خرد شده را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا نرم شوند، سپس برنج و رشته را آبکش کرده و با آب سرد روی آن ها بریزید تا پخت متوقف شود.

مرحله 5: آماده کردن قابلمه

داخل قابلمه ای که ته چین را در آن می پزید مقداری روغن و زعفران بریزید و نیمی از رشته ها را کف قابلمه بمالید. نیمی از مواد گوشتی را که از قبل آماده کرده اید روی آن بریزید و خوب پخش کنید.

مرحله 6: لایه لایه کنید و بپزید

باقیمانده برنج و رشته فرنگی را روی گوشت اضافه کنید و فشار دهید تا سطحی صاف و سفت داشته باشید. قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و ۴۰ دقیقه صبر کنید تا کف قابلمه خوب بخار شود.

مرحله 7: کباب کردن کشمش

در حالی که چای در حال دم کشیدن است، کشمش ها را در تابه ای با کمی روغن تفت دهید تا پف کرده و طلایی شوند. بدین ترتیب کشمش طعم مطبوعی خواهد داشت و برای تزیین کف ظرف آماده می شود.

مرحله هشتم: تزئین و سرو کنید

پس از آماده شدن ته دیگ از قابلمه خارج می شود و در ظرف مورد نظر برمی گردد. کشمش برشته شده را در ته چین قرار دهید تا زیبایی آن دوچندان شود. نوش جان!

آموزش انواع مجالس آنها

  • طرز تهیه یک گردویی خوشمزه و خانگی به سبک رستوران تکین
  • طرز تهیه مرغ و بادمجان تهین، یک غذای خوشمزه و جشن!
  • طرز تهیه تاچین طبری، غذای جذاب و جشن مازندرانی!
  • طرز تهیه تهینی عدس خوشمزه مرحله به مرحله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا