آشپزی

طرز تهیه ته چین سبزیجات +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه سبزیجات

تکین سبزیجت یکی از انواع غذاهای سالم و لذیذ ایرانی است که با مواد مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه سبزیجات برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
برنج 2 لیوان
زعفران آب پز غلیظ 2 قاشق غذاخوری
ماست ¾ فنجان
کلم بروکلی 1 فنجان
کدو سبز 1 فنجان
هویج 1 قطعه بزرگ
فلفل قرمز ½ فنجان
پیازچه ½ فنجان
روغن مایع ⅓ فنجان
زرده 2 عدد
نمک و فلفل کافی
پودر گشنیز و پودر دارچین

طرز تهیه سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه پایه سبزیجات خوشمزه ابتدا فلفل دلمه ای را بشویید سپس آن را ریز خرد کنید. سپس کدوها را بشویید و ورقه ای برش دهید و سپس کلم بروکلی ها را بشویید.

مرحله دوم

حالا کلم بروکلی ها را ریز خرد می کنیم سپس می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس هویج را شسته و پوست آن را جدا کرده و مکعبی می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله پیاز را شسته و ریز خرد می کنیم. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع اضافه می کنیم. سپس پیاز را در تابه می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز را سرخ می کنیم سپس کدو سبز را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم. سپس کلم بروکلی را به کدو سبز اضافه می کنیم، سپس نمک، فلفل، پودر گشنیز و پودر دارچین را به سبزیجات اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله هویج و فلفل را به سبزی اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی فلفل و ادویه از بین برود سپس از روی آتش برمی داریم. سپس برنج را شسته و به ظرف آب اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا 1 قاشق چایخوری نمک به قابلمه برنج اضافه می کنیم سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم و اجازه می دهیم برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب در حال جوش بماند تا پخت اولیه آن تمام شود.

مرحله هفتم

در این مرحله بعد از گذشت این مدت زمانی که برنج دور برنج نرم شد و مغز آن کمی چسبناک شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته سپس برنج را آبکش می کنیم. سپس زرده ها را از سفیده ها جدا می کنیم.

مرحله هشتم

حالا زرده ها را به همراه ماست و زعفران پخته شده در ظرف مناسبی بریزید. سپس مقداری فلفل سیاه، پودر گشنیز، پودر دارچین و کره مایع را به زرده تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط کنید.

مرحله نهم

در این مرحله برنج را به مواد زیر اضافه کنید سپس هم بزنید تا برنج با مواد زیر آغشته شود. بعد از آن ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم سپس کف و کناره های آن را با روغن چرب می کنیم.

مرحله دهم

حالا یک لایه ته دیگ می ریزیم سپس با پشت قاشق فشار می دهیم تا ته آن منسجم شود. سپس مقداری از مواد سبزی را کف ظرف پهن می کنیم و روی آن را با برنج می پوشانیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله دوباره با پشت قاشق برنج را فشار می دهیم تا لایه ها به هم بچسبند. سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود سپس درب قابلمه را با درب می بندیم و روی قابلمه می گذاریم.

مرحله دوازدهم

حالا شعله پخش کن را روی شعله ملایم قرار می دهیم و سپس قابلمه را روی آن قرار می دهیم و اجازه می دهیم تهینا به مدت 1 ساعت تا 1 ساعت و 15 دقیقه روی شعله بماند تا کاملا دم بکشد. بعد از این مدت اجاق گاز را خاموش می کنیم.

مرحله سیزدهم

در آخر قسمت پایین سبزی را در ظرف مورد نظرمان برمی گردانیم. در آخر ته سبزی ها را با زرشک، گوجه گیلاسی، فلفل، خیار، کلم و کاهو تزئین کرده سپس سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا