آشپزی

طرز تهیه ته‌ چین مرغ و بادمجان با طعمی تکرار نشدنی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه تهین با مرغ و بادمجان

مرغ تهینی بادمجان یکی از غذاهای خوش طعم و لذیذی است که با مواد مختلف می توان آن را به روش های مختلف تهیه کرد.این غذای شیک و مجلسی را می توانید برای پذیرایی و مهمانی تهیه کنید.تهیه مرغ و بادمجان که طرفداران زیادی دارد بسیار آسان است. . برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه تهین مرغ و بادمجان برای سرگرمی روز همراه باشید

عناصر مقدار مواد
برنج آبکش شده 1 فنجان
مرغ آب پز و خرد شده 1 سینه
بادمجان خرد شده و سرخ شده 3 عدد
ماست 1 فنجان
تخم مرغ کامل 2 عدد
زرده 2 عدد
زعفران آب پز غلیظ کافی
زرشک کبابی برای تزیین کافی
شکر برای مخلوط کردن با زرشک کافی
برش های پسته برای تزیین کافی

طرز تهیه تهین مرغ و بادمجان

مرحله اول: تکه های مرغ را با آب و ادویه در قابلمه بریزید

ابتدا تکه های مرغ را در قابلمه ای بریزید و روی مرغ ها مقداری آب بریزید سپس مقداری نمک و زردچوبه به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و برای خوشمزه تر شدن مرغ یک عدد پیاز کوچک را پوست بگیرید و بشویید و داخل قابلمه بیندازید. . گلدان

مرحله 2: پختن مرغ

سپس در قابلمه را ببندید، در قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا مرغ خوب بپزد و بافت آن کاملا نرم شود، تکه های مرغ بسته به سایز حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم دیگر بهتر از سینه از مرغ استفاده کنید

مرحله سوم: روی بادمجان ها نمک بپاشید و تلخی آن ها را بگیرید

در همین حین بادمجان ها را پوست بگیرید و کلاهک های سبز رنگ را بردارید سپس از وسط نصف کنید و کمی نمک روی بادمجان ها بپاشید و نیم ساعت تا یک ساعت کنار بگذارید تا تلخی آن کاملا از بین برود.

مرحله 4: بادمجان ها را آبکش کنید

به جای نمک پاشیدن روی بادمجان ها می توانید آنها را در محلول آب و نمک بریزید و بگذارید نیم ساعت بماند و تلخی بادمجان ها از بین برود.

مرحله 5: بادمجان ها را خشک و سرخ کنید

وقتی آب بادمجان ها تمام شد با حوله خشک کنید سپس در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس بادمجان ها را در تابه ای با روغن داغ سرخ کنید تا طلایی شوند. در رنگ مراقب باشید بادمجان ها نسوزند.

مرحله ششم: بادمجان ها را از ماهیتابه خارج کرده و روی توری قرار دهید

وقتی یک طرف بادمجان ها سرخ شد، آن ها را برگردانید تا طرف دیگرشان طلایی شود، وقتی همه بادمجان ها کاملا سرخ شدند، بادمجان ها را از تابه خارج کنید، سپس روی توری قرار دهید تا چربی اضافی آن گرفته شود.

مرحله 7: برنج را در آب بجوشانید

سپس در قابلمه ای مقداری آب بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند سپس مقداری برنج را که از شب قبل خیس کرده اید با کمی آب و نمک در قابلمه بریزید تا برنج کمی بپزد تا بافت آن به دست بیاید. کمی نرم میشه..

مرحله هشتم: کره و نمک را به برنج اضافه کنید

سپس روی برنج کمی روغن بریزید، کمی نمک اضافه کنید، هم بزنید تا خوب مخلوط شود، اجازه دهید برنج به مدت 6 تا 7 دقیقه در آب جوش بپزد تا بافت آن کمی نرم شود، سپس برنج را آبکش کنید. ، سپس آن را در سبد قرار دهید.

مرحله نهم: جوشاندن زعفران

سپس در ظرف کوچکی مقداری زعفران بریزید و آب جوش را اضافه کنید و بگذارید بجوشد تا زعفران غلیظ شود مقدار زعفران بستگی به ذائقه شما دارد.

مرحله 10: مرغ ها را برش داده و ریش ریش کنید

ظرف مرغ را که خوب پخته و آماده کرده اید از روی حرارت بردارید، آن را کنار بگذارید تا کمی خنک شود، سپس مرغ ها را به اندازه های دلخواه برش دهید یا مرغ ها را خرد کنید و در ظرف دیگری قرار دهید.

مرحله یازدهم: برنج آبکش شده را با زعفران پخته مخلوط کنید

حالا برنج آبکش شده را در ظرفی بریزید سپس زعفران پخته غلیظ را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا کاملا مخلوط شود تا رنگ و عطر و طعم زعفران به خورد برنج بخورد. در حین هم زدن برنج، مراقب باشید که له نشود

مرحله 12: ماست و روغن را به برنج اضافه کنید

مقداری ماست که به دمای محیط رسیده است به برنج اضافه کنید، هم بزنید تا کاملا مخلوط شود و بافت یک دست شکل بگیرد، سپس روی برنج کمی روغن بریزید، دوباره هم بزنید تا بافت برنج نرم و یکدست شود.

مرحله 13: تخم مرغ ها را مخلوط کنید

سپس دو عدد تخم مرغ را بشکنید زرده ها را جدا کرده در ظرفی بریزید و دو عدد تخم مرغ دیگر را بشکنید و کاملا به زرده های داخل کاسه اضافه کنید و با همزن دستی تخم مرغ ها را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند از حالت سرد خارج کنید.

مرحله چهاردهم: زعفران دم کرده و نمک را به تخم مرغ ها اضافه کنید

وقتی بافت تخم مرغ ها کاملا یکدست شد، کمی زعفران آب پز غلیظ به آن ها اضافه کنید، هم بزنید تا عطر و طعم زعفران بوی تخم مرغ ها را گرفته و رنگ زعفران داخل تخم مرغ ها باز شود، سپس کمی نمک اضافه کنید. به تخم مرغ خوب هم بزنید..

مرحله 15: فلفل سیاه را به تخم مرغ ها اضافه کنید و با برنج مخلوط کنید

سپس به سلیقه خود مقداری فلفل سیاه روی تخم مرغ ها بپاشید و مخلوط کنید تا فلفل سیاه کاملا جذب تخم مرغ ها شود سپس برنج زعفرانی را داخل تخم مرغ ها بریزید و هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و بافت برنج کمی چسبنده و یکدست شود. .

مرحله شانزدهم: داخل قابلمه روغن و زعفران و یک لایه برنج بریزید

سپس در قابلمه ای مقداری روغن بریزید و مقداری زعفران آب شده به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کف قابلمه را کاملا بپوشاند سپس یک لایه برنج زعفرانی ته قابلمه بریزید و آن را پخش کنید تا کاملاً کف قابلمه را بپوشاند. از قابلمه، سپس با پشت قاشق سطح آن را با صافی بپوشانید.

مرحله هفدهم: مرغ، برنج و بادمجان را در قابلمه بریزید

سپس مرغ خلال شده را روی برنج بریزید و آن را پهن کنید تا کاملا روی برنج را بپوشاند سپس یک لایه دیگر از برنج زعفرانی را روی مرغ بریزید و سطح آن را صاف کنید سپس بادمجان های سرخ شده را روی لایه دوم برنج بچینید تا سطح آن را بپوشاند. از برنج

مرحله 18: روی برنج روغن بریزید و آن را بپزید

سپس لایه آخر برنج را بریزید، سطح آن را دوباره صاف کنید، سپس مقداری روغن روی برنج ریخته و پخش کنید، سپس در قابلمه را ببندید، اجازه دهید مرغ و بادمجان به مدت یک ساعت تا یک ساعت و نیم بپزد. روی حرارت کم و آماده شوید.

مرحله 19: قابلمه را از روی حرارت بردارید

بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید تا کمی از دمای اولیه در دمای اتاق خنک شود، سپس قابلمه را در ظرف دیگری برگردانید تا ته چین مرغ و بادمجان به شکلی درآید و به طور کامل و در بارگاه قرار دهید.محل مناسب برای خدمت.

مرحله 20: زرشک را در کره سرخ کنید و شکر را با آن مخلوط کنید

سپس به ذائقه خود در تابه ای روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود سپس مقداری زرشک بریزید و کمی تفت دهید.

مرحله 21: مرغ و بادمجان را تزیین و سرو کنید

سپس روی تهینی مرغ و بادمجان را با مقداری خلال پسته و زرشک تفت داده تزیین کنید، سپس تهینی را به شکل و اندازه دلخواه برش دهید، سپس این غذای خوشمزه و شیک را برای پذیرایی و مهمانی با سالاد، ترشی و دارچین سرو کنید. و مخلفات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا