آشپزی

طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه ته چین گوشت و بادمجان را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه گوشت تهین و بادمجان

گوشت و بادمجان تهین یکی از غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی است که طعم و عطر بی نظیری دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه گوشت تهین و بادمجان برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
برنج 4 فنجان
روغن مایع 1 فنجان
زعفران آب پز ⅓ شیشه
ماست پرچرب انتزاعی سس 8 قاشق غذاخوری
یک تخم مرغ 2 عدد
پودر رزماری 1 قاشق چایخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
مواد کف متوسط ​​مورد نیاز است
گوشت بره و گوسفند 400 گرم
پیاز 1 قطعه
اب 1 فنجان
زرشک 3 قاشق غذاخوری
بادمجان 2 عدد
زعفران آب پز کافی
نمک، زردچوبه و فلفل سیاه کافی

طرز تهیه گوشت تهین و بادمجان

مرحله اول

من آماده می کنم گوشت و بادمجان خوشمزه در ابتدای کار پیاز را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم سپس در قابلمه مناسبی می ریزیم. سپس کمی روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم و روی اجاق می گذاریم.

مرحله دوم

حالا پیاز را تفت دهید تا کاملا قرمز و طلایی شود، سپس گوشت را مکعبی کنید و به قابلمه اضافه کنید. سپس گوشت را به قابلمه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا گوشت کاملا بپزد.

سطح سوم

در این مرحله مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی ادویه ها از بین برود. سپس 3 فنجان آب جوش به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید تا گوشت به مدت 2 تا 3 ساعت کاملا بپزد.

مرحله چهارم

در این مرحله بادمجان ها را می شوییم و پوست آن ها را کاملا جدا می کنیم و سپس به صورت ورقه ای برش می دهیم. سپس روی خلال های بادمجان را کمی نمک می پاشیم تا تلخ شوند و 1 ساعت بادمجان ها را استراحت می دهیم.

مرحله پنجم

بعد از این مدت بادمجان ها را کمی فشار می دهیم تا آب میانی آن خارج شود. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و داخل آن روغن مایع می ریزیم سپس بادمجان ها را در تابه می گذاریم.

مرحله ششم

حالا بادمجان ها را کاملا سرخ کنید و کنار بگذارید. بعد از 3 ساعت مقداری نمک و زعفران پخته شده را به قابلمه اضافه کنید و بگذارید 5 دقیقه دیگر بجوشد و قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله هفتم

حالا ته دیگ را تا نیمه پر از آب می کنیم. سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد سپس برنج را شسته و همراه با کمی نمک به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

سپس اجازه دهید برنج به مدت 8 تا 12 دقیقه در آب جوش بپزد تا پخت اولیه آن تمام شود. در همین حین تخم مرغ ها را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن دستی هم بزنید تا بافت تخم مرغ ها از انعقاد خارج شود.

مرحله نهم

سپس ماست را با همزن دستی خوب هم می زنیم تا بافت آن یکدست شود سپس به کاسه اضافه می کنیم. حالا کره مایع، دم کرده زعفران، نمک و پودر گلاب را به کاسه اضافه کنید و هم بزنید تا خمیری به دست بیاید.

مرحله دهم

در این مرحله یک دانه برنج را بین دو انگشت خرد می کنیم، وقتی برنج دور برنج نرم شد و مغز آن کمی چسبناک شد، برنج را آبکشی می کنیم و اجازه می دهیم آب اضافی برنج کشیده شود، سپس فر را روشن می کنیم. در دمای 170 درجه سانتیگراد.

مرحله یازدهم

حالا اجازه دهید فر کاملا گرم شود سپس دیواره ها و داخل شکل دلخواه را با کمی روغن سرد چرب کنید و کنار بگذارید. سپس مقداری از برنج آبکش شده را با سس ته چین به کاسه اضافه کرده و هم بزنید.

مرحله دوازدهم

حالا برنج را خوب هم میزنیم تا با پایه خمیر ترکیب شود سپس قسمتی از ته خمیر را داخل قالب میریزیم و خوب پهن میکنیم و با پشت قاشق خوب فشار میدهیم تا کف خمیر خمیر کاملا فشرده و یکدست است.

مرحله سیزدهم

در این مرحله مقداری برنج ساده می ریزیم تا دو سانت از قالب فاصله بگیرد و روی برنج مقداری زرشک و گوشت و بادمجان سرخ شده می گذاریم. و دور شکل را با ته چین پر می کنیم.

مرحله چهاردهم

حالا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شود سپس روی قالب را با فویل می پوشانیم و قالب را در طبقه وسط فر قرار می دهیم. سپس ته چین را به مدت 1 ساعت در فر می گذاریم تا کاملا پخته و دم بکشد.

مرحله پانزدهم

بعد از این مدت فرم را از فر خارج می کنیم و ته فرم را در ظرف مورد نظر برمی گردانیم. در آخر روی آن را با برش های فراوان زرشک و پسته تزئین کرده و با ترشی یا سالاد فصل سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا