آشپزی

طرز تهیه جغور بغور +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه جگر

جغورباغور یکی از غذاهای پرطرفدار و سنتی ایرانی است که به روش های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه جگر برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
جگر گوسفند 400 گرم
گوسفند 2 عدد
پیاز 2 عدد
رب گوجه فرنگی 2 فنجان
رب گوجه فرنگی ½ قاشق غذاخوری
سیب زمینیها 1 قطعه بزرگ
نمک و زردچوبه کافی

طرز تهیه جگر

مرحله اول

من آماده می کنم جگر خوشمزه در ابتدای کار پیاز را درشت رنده می کنیم سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. سپس کمی روغن مایع به ماهیتابه بریزید و بلافاصله پیاز را اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا پیاز را تفت می دهیم تا روشن و طلایی شود سپس زردچوبه را به همراه رب گوجه فرنگی و نمک به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی زردچوبه و رب گوجه فرنگی از بین برود. سپس پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید.

سطح سوم

وقتی سس کاملا سرخ شد و روغن به آن اضافه شد، قابلمه را از روی حرارت بردارید. سپس پوست سیب زمینی را جدا کرده و بشویید و سپس به قطعات بزرگ برش دهید و در تابه ای جداگانه روی حرارت متوسط ​​قرار دهید.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و اجازه دهید روغن خوب داغ شود. سپس سیب زمینی ها را به ماهیتابه اضافه کنید و تفت دهید تا کاملا سرخ شوند سپس جگر و قلوه بره را شسته و به صورت نواری برش دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله جگر و قلوه خرد شده را با سیب زمینی به تابه اضافه کنید و بپزید تا جگر و قلوه ها خوب سرخ شوند. سپس سس را به تابه اضافه کنید و اجازه دهید جگر به مدت 2 دقیقه سرخ شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید سپس ژله را در ظرف مورد نظر بریزید. در آخر جگور بگور را با لیمو ترش و جعفری تزیین می کنیم و با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا