آشپزی

طرز تهیه جوجه کباب تابه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مرغ سوخاری

مرغ سوخاری یکی از سیخ های خانگی خوشمزه است که با طعم های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مرغ سوخاری برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ 400 گرم
پیاز متوسط 2 عدد
ماست 2 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز ½ فنجان
آبلیموی تازه 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه مرغ سوخاری

مرحله اول

من آماده می کنم مرغ تابه ای خوشمزه در ابتدای کار ماست را در ظرف مناسبی اضافه کنید سپس آبلیموی تازه و زعفران دم کرده را به ماست اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا پیاز را پوست می گیریم سپس می شوییم و روی رنده ریز رنده می کنیم و به ماست اضافه می کنیم. سپس سینه‌های مرغ را به قطعات مساوی برش دهید، سپس با مخلوط شیر ترش به ظرف اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله به کاسه سینه مرغ نمک و فلفل اضافه کنید سپس هم بزنید تا مرغ مزه دار شود. سپس روی کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت 2 الی 3 ساعت در یخچال قرار دهید.

مرحله چهارم

حالا اجازه دهید مرغ استراحت کند تا کاملا طعم دار شود. سپس پس از گذشت این مدت مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم سپس تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله سینه های مرغ را در ماهیتابه می ریزیم و به طور یکنواخت سرخ می کنیم. بسته به ذائقه می توانیم مرغ ها را روی سیخ چوبی به سیخ بکوبیم سپس در تابه قرار دهیم تا کاملا قرمز و طلایی شوند.

مرحله ششم

در آخر وقتی یک طرف مرغ ها کاملا سرخ شد آنها را برمی گردانیم و اجازه می دهیم طرف دیگر مرغ ها قرمز و طلایی شود. در نهایت مرغ کبابی را در بشقاب مورد نظر قرار دهید و با نان یا برنج سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا