آشپزی

طرز تهیه جوجه کباب تایلندی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه جوجه کباب تایلندی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه مرغ کبابی تایلندی

مرغ کبابی تایلندی یکی از غذاهای پرطرفدار در تایلند است که با طعم های مختلف درست می شود تا آموزش کامل مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مرغ کبابی تایلندی برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
سینه مرغ 400 گرم
سس گوجه ¾ فنجان
سس سویا ½ فنجان
سرکه 2 قاشق غذاخوری
روغن کنجد 1 قاشق غذاخوری
فلفل قرمز ¾ قاشق چایخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
شکر قهوهای ½ فنجان
پیاز قرمز کوچک 1 قطعه
سیر 4 عدد قرص
زنجبیل ½ قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ کبابی تایلندی

مرحله اول

برای تهیه مرغ کبابی تایلندی لذیذ ابتدا سیر و پیاز را پوست گرفته سپس شسته و ریز خرد می کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن مایع داخل آن می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پیاز را در تابه بریزید و تفت دهید تا پیاز سبک و شفاف شود. سپس سیر را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. سپس زنجبیل را پوست بگیرید و ریز رنده کنید.

سطح سوم

در این مرحله سس کچاپ، سس سویا، روغن زیتون، روغن کنجد، شکر قهوه ای، سرکه و زنجبیل را در ظرف مناسبی بریزید، سپس هم بزنید و پیاز و سیر را به تابه اضافه کنید و تفت دهید.

مرحله چهارم

بعد از 2-3 دقیقه مخلوط سس را از روی حرارت بردارید و بگذارید کاملا خنک شود. سپس سینه های مرغ را به مکعب های مساوی برش می دهیم و داخل مخلوط با سس می ریزیم سپس هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله روی سینه مرغ طعم دار شده را سلفون می پوشانیم سپس به مدت 1 تا 2 ساعت در یخچال استراحت می دهیم. سپس بعد از این مدت فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار می دهیم.

مرحله ششم

حالا اجازه دهید فر کاملا گرم شود. سپس سینه های مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و به طور مساوی نخ کنید. سپس سیخ های مرغ سوخاری را در فر قرار دهید و بگذارید 20 دقیقه سرخ شوند.

مرحله هفتم

بعد از 10 دقیقه مقداری از مخلوط طعم دار شده را روی مرغ ها بمالید. بعد از 10 دقیقه دیگر مرغ ها را از فر خارج کرده و دوباره با سس آغشته کرده و با برنج و لیموترش تازه سرو کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا