آشپزی

طرز تهیه جوجه کباب تریاکی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مرغ تریاکی کبابی

تریاکی مرغ کبابی یکی از پرطرفدارترین انواع کباب بین المللی است که خاستگاه آن متعلق به کشورهای شرق آسیا است. برای مشاهده آموزش کامل گام به گام طرز تهیه مرغ تریاکی کبابی، این لینک را دنبال کنید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای 2 نفر
سینه مرغ 200 گرم
سیر 1 قرص
پیاز 1 قطعه
سرکه 2 تا 3 قاشق غذاخوری
عسل یا شکر قهوه ای 1 قاشق غذاخوری
سس سویا 2 تا 3 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی

طرز تهیه مرغ تریاکی کبابی

مرحله اول

برای تهیه مرغ تریاکی کبابی خوشمزه ابتدا سینه مرغ را مکعبی می کنیم. سپس سرکه، شکر قهوه ای و سس سویا را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط کنید.

مرحله دوم

در این مرحله مخلوط با سس را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و می گذاریم مواد مخلوط شده و یکدست شوند و بعد از آن سس غلیظ می شود. سپس سس را از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

سطح سوم

حالا پوست سیر و پیاز را جدا می کنیم و می شوییم. در مرحله بعد سیر را به همراه پیاز ریز رنده شده رنده کرده و به مخلوط سس اضافه کنید و سپس برش های سینه مرغ را به مخلوط سس اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله به این نکته توجه داشته باشید که سس سویا شور است، پس در افزودن نمک مراقب باشید. بعد سس را با نمک و فلفل اندازه می کنیم و هم می زنیم تا سینه مرغ با سس آغشته شود.

مرحله پنجم

حالا روی کاسه را با سینه مرغ مزه دار شده با سلفون بپوشانید، سپس بگذارید 2 تا 3 ساعت در یخچال بماند تا سینه مرغ مزه دار شود. ۱ ساعت قبل از کباب کردن، کمی روغن زیتون به مواد اضافه کنید.

مرحله ششم

در این مرحله ذغال ها را به طور یکنواخت روشن می کنیم و مرغ ها را رشته می کنیم. سپس سیخ ها را روی آتش زغال می گذاریم و مرتب می چرخانیم تا یکدست برشته شوند.

مرحله هفتم

در صورت تمایل می توانیم چند سیخ گوجه فرنگی هم کبابی کنیم. در آخر مرغ سوخاری را همراه با گوجه کبابی در ظرف دلخواه بریزید سپس با نان یا برنج سرو کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا