آشپزی

طرز تهیه جوجه کباب تنوری +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت مرغ تنوری کبابی

همه ما به دنبال یک دستور پخت مرغ کبابی ساده و خوشمزه هستیم. جوجه کبابی که الان میخوام بهتون آموزش بدم با تغییرات جزئی در مواد، طعم بی نظیری به مرغ کبابی میده. بیایید به سراغ مواد لازم و طرز تهیه آن برویم.

برای تهیه مرغ کبابی خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به دو قسمت تقسیم کنید و با موادی مانند زعفران، روغن زیتون، آبلیمو و رب انار مزه دار کنید، سپس سبزیجاتی مانند کدو، بادمجان، پیاز و فلفل را آماده کنید و همه چیز را به سیخ بکشید. سپس سیخ ها را به مدت 40 دقیقه در فر گرم شده بپزید و با برنج زعفرانی سرو کنید. خیلی راحت و خوشمزه!

مواد اولیه برای 4 نفر اندازه ی
سینه مرغ (خرد شده) 2 عدد
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز 2 قاشق غذاخوری
آب پیاز (تازه) 1 قطعه
آب لیمو 2 قاشق غذاخوری
رب انار 2 قاشق غذاخوری
پودر آجیل 2 قاشق غذاخوری
مواد دیگر اندازه ی
پیاز خرد شده) 2 عدد
بادمجان (قطعه شده) 2 عدد
کدو تنبل (قطعه شده) 2 عدد
فلفل سیاه (خرد شده) 2 عدد
نمک، فلفل، چاشنی تنوری، پودر سیر کافی

طرز پخت مرغ تنوری کبابی

مرحله 1: آماده سازی مرغ

ابتدا سینه های مرغ را از استخوان جدا کرده و به مکعب های کوچک برش دهید. مرغ ها را کاملاً بشویید تا زمانی که برای طعم دادن آماده شوند. مرغ را به دو قسمت تقسیم کنید. زعفران پخته شده، کمی روغن زیتون، آبلیمو، آب پیاز، نمک، فلفل و ادویه تنوری را به قسمت اول اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس روی کاسه را بپوشانید و مرغ را حداقل دو ساعت در یخچال بگذارید.

مرحله 2: پختن مرغ با رب انار

به قسمت دوم مرغ، رب انار، پودر گردو، کمی روغن زیتون، نمک، فلفل و پودر سیر را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد کاملا مخلوط شوند. روی این کاسه را بپوشانید و در یخچال بگذارید تا مرغ و طعم آن به خوبی با هم ترکیب شوند.

مرحله 3: آماده کردن سبزیجات

کدو تنبل ها را با پوست برش دهید. بادمجان ها را به همین ترتیب برش دهید. پیاز را به ربع برش دهید و فلفل ها را خرد کنید. این سبزیجات آماده به همراه مرغ چاشنی شده طعم دلچسبی به سیخ های شما می بخشد.

مرحله چهارم: سیخ ها را آماده کنید

سیخ های چوبی را که از قبل حدود نیم ساعت در آب خیس کرده اید آماده کنید. این کار از سوختن سیخ ها هنگام پختن در فر یا روی ذغال جلوگیری می کند.

مرحله 5: کباب کردن

روی هر سیخ ابتدا یک دور بادمجان، سپس یک تکه مرغ زعفرانی، یک دور کدو، دوباره مرغ، یک عدد پیاز، دوباره مرغ و در آخر یک تکه فلفل بگذارید. به همین ترتیب جوجه ها را با رب انار به سیخ بکشید.

مرحله 6: در فر بپزید

سیخ ها را در ظرف پخت قرار دهید و در فر از قبل گرم شده با دمای 175 درجه سانتیگراد قرار دهید. سیخ ها را به مدت 40 دقیقه بپزید تا کاملا طلایی و بپزند.

مرحله 7: سرو کنید

پس از پخته شدن سیخ ها را از فر خارج کرده و با برنج زعفرانی یا سالاد تازه سرو کنید. نوش جان!

آموزش انواع مرغ کبابی

  • طرز تهیه مرغ کبابی خوشمزه به سبک رستورانی
  • طرز تهیه مرغ کبابی خامه ای، غذای خوشمزه و رستورانی!
  • طرز تهیه مرغ کبابی با خردل طعمی جدید و فوق العاده خوشمزه!
  • نحوه گریل کردن مرغ لری به روش سنتی، مرحله به مرحله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا