آشپزی

طرز تهیه جوجه کباب حلزونی تابه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مرغ کبابی

مرغ حلزونی کبابی تابه ای یکی از کباب های خانگی خوشمزه است که می توانید با طعم های مختلف درست کنید تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه مرغ کبابی با حلزون ماهیتابه برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ 800 گرم
پیاز 1 قطعه
فلفل 1 قطعه
لیمو ترش 1 قطعه
زعفران آب پز ½ فنجان
کره 25 گرم
نمک و فلفل کافی
فلفل سیاه و روغن کافی

طرز تهیه مرغ کبابی

مرحله اول

برای تهیه مرغ حلزونی در تابه، ابتدا سینه مرغ را به صورت نوارهای باریک به عرض یک تا یک و نیم اینچ برش دهید و در یک کاسه بزرگ قرار دهید. سپس زعفران پخته شده را به کاسه اضافه کنید.

مرحله دوم

حالا تکه های مرغ را خوب برمی گردانیم تا کاملا زعفرانی شوند. سپس کاسه را به مدت 15-20 دقیقه در آشپزخانه قرار می دهیم تا زعفران کاملاً جذب مرغ شود و طلایی شود.

سطح سوم

بعد از این مدت 4 قاشق روغن یا روغن زیتون اضافه می کنیم و تکه های مرغ را زیر و رو می کنیم تا با روغن آغشته شوند. سپس آبلیمو را بگیرید و بعد از صاف کردن به ظرف اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری فلفل قرمز، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم. در مرحله بعد پیاز و فلفل را ریز خرد کرده و به کاسه اضافه کنید سپس مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود.

مرحله پنجم

حالا درب کاسه را با سلفون بپوشانید و به مدت یک تا چند ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ طعم خوبی بگیرد. هر چه مرغ بیشتر استراحت کند کباب آن خوشمزه تر می شود.

مرحله ششم

وقتی مرغ مزه دار شد آن را از یخچال خارج کنید. سپس هر تکه مرغ را با دستان خود به شکل حلزون در آورید، سپس یک سیخ چوبی را از وسط آن فشار دهید. به همین ترتیب تمام گوشت مرغ را رشته می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی بزرگی را انتخاب می کنیم که آن را با روغن یا کره خوب می مالیم. بعد سیخ ها را در تابه بچینید، سپس تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا مرغ ها سرخ شوند.

مرحله هشتم

در ابتدای پخت درب تابه را می بندیم تا جوجه ها با آب ریخته و با آب خودشان سرخ شوند. بعد از اینکه آب قابلمه را گرفت درب قابلمه را می گذاریم و مرتب مرغ ها را می چرخانیم تا یکدست سرخ شوند.

مرحله نهم

در حالی که مرغ در حال سرخ شدن است مقداری کره آب کرده و مرغ را با آن بمالید تا در نهایت نرم و لذیذتر شوند. در آخر پس از سرخ شدن کامل جوجه ها با نان یا برنج به سلیقه خود سرو می کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا