آشپزی

طرز تهیه جوجه کباب هاوایی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه مرغ باربیکیو هاوایی

امروز می خواهم طرز تهیه مرغ کبابی هاوایی را به شما آموزش دهم که واقعا ساده و خوشمزه است. این دستور غذا، ترکیبی از طعم های شرقی و مواد تازه استوایی، تجربه جدیدی را برای دوستداران باربیکیو ایجاد می کند. اگر می خواهید تغییری در منوی کباب خود ایجاد کنید، این دستور را امتحان کنید. این غذای خوشمزه را می توانید خیلی راحت و بدون زحمت تهیه کنید.

برای تهیه مرغ باربیکیو هاوایی ابتدا مرغ ها را به قطعات متوسط ​​برش داده و خوب بشویید. پیاز و سیر را سرخ کنید و سپس سس کچاپ، سس سویا، روغن کنجد، زنجبیل، شکر قهوه ای و فلفل قرمز را اضافه کنید و هم بزنید تا سس خوش طعم شود. سس خنک شده را روی مرغ بریزید و بگذارید دو ساعت در یخچال بماند. سپس مرغ ها را به سیخ کشیده و کباب کنید. در آخر مرغ سوخاری را با آناناس کبابی و دارچین مورد علاقه خود سرو کنید. نوش جان!

مواد اندازه ی
سینه مرغ 400 گرم
سس سویا 80 میلی لیتر
سس گوجه 150 میلی لیتر
سرکه سفید 2 قاشق غذاخوری
روغن کنجد 1 قاشق غذاخوری
شکر قهوهای 100 گرم
فلفل قرمز پوسته پوسته 1 قاشق چایخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
پیاز قرمز 1 قطعه بزرگ
سیر 4 قرص
زنجبیل رنده شده 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه مرغ باربیکیو هاوایی

مرحله 1: آماده سازی مرغ

ابتدا سینه مرغ را به قطعات متوسط ​​برش دهید تا زودتر بپزد و هنگام پخت خام یا نسوخته بماند. مرغ ها را خوب بشویید و سپس در آبکش بگذارید تا کاملا خشک شوند. این اولین قدم در تهیه مرغ باربیکیو هاوایی است و باعث می شود مرغ به خوبی سس را خیس کند.

مرحله 2: تهیه سس مخصوص

پیاز قرمز را پوست گرفته و ریز خرد کنید. پیاز را با کمی روغن زیتون در تابه تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سپس سیر پوست کنده را رنده کرده و به پیاز اضافه کنید و چند دقیقه دیگر تفت دهید تا عطر سیر از آن خارج شود.

مرحله 3: مواد دیگر را به سس اضافه کنید

پس از تفت دادن پیاز و سیر، سس کچاپ، سس سویا، روغن کنجد، زنجبیل رنده شده، شکر قهوه ای، فلفل قرمز و روغن زیتون باقی مانده را اضافه کنید. همه مواد را خوب با هم مخلوط کنید و یکی دو دقیقه دیگر تفت دهید تا طعم ها به خوبی مخلوط شوند.

مرحله 4: سس را سرد کنید

وقتی سس به خوبی مزه دار شد، ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید سس کاملا خنک شود. سس خنک شده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که طعم و قوام مناسبی دارد.

مرحله 5: مرغ ها را مزه دار کنید

مرغ های خشک شده را در یک کاسه بزرگ بریزید و روی سس خنک شده بریزید. مرغ ها را به خوبی با سس مخلوط کنید تا همه قطعات به طور یکنواخت با سس آغشته شوند. روی کاسه را بپوشانید و به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید تا مرغ مزه دار شود.

مرحله 6: مرغ را کباب کنید

پس از اینکه مرغ ها در یخچال قرار گرفتند، آنها را به سیخ بکشید. سیخ ها را روی ذغال های داغ قرار دهید و اجازه دهید تا کاملا پخته و طلایی شوند. در صورت استفاده از فر، فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کنید و مرغ ها را به مدت 20 دقیقه تفت دهید.

مرحله 7: سرو کنید

در حین پخت، مرغ را با سس باقیمانده بمالید تا طعم بیشتری پیدا کند. پس از پخته شدن، کباب مرغ را با آناناس برشته و دارچین به عنوان سبزیجات تازه یا برنج سرو کنید. نوش جان!

آموزش انواع مرغ کبابی

  • طرز پخت مرغ کبابی در فر برای یک شام راحت و خوشمزه
  • طرز پخت مرغ کباب مکزیکی با طعم فوق العاده لذیذ
  • طرز تهیه مرغ کبابی تنوری با پیاز و فلفل برای مهمانی های خاص
  • طرز تهیه مرغ کبابی با خردل طعمی جدید و فوق العاده خوشمزه!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا