آشپزی

طرز تهیه جوجه کباب یونانی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت مرغ گریل یونانی

جوجه کباب یونانی یکی از کباب های خاص و خوشمزه یونان است که در دستور پخت های مختلفی تهیه می شود برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله. طرز پخت مرغ گریل یونانی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ 600 گرم
سیر 2 قسمت
جعفری 2 قاشق غذاخوری
پودر پونه کوهی ½ قاشق غذاخوری
پودر آویشن 1 قاشق غذاخوری
آبلیموی تازه 3 قاشق غذاخوری
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
ماست 3 قاشق غذاخوری

طرز پخت مرغ گریل یونانی

مرحله اول

برای تهیه یک مرغ گریل یونانی خوشمزه ابتدا سینه های مرغ را به قطعات مساوی برش می دهیم سپس در ظرف مناسبی قرار می دهیم. بعد جعفری را می شوییم سپس در آبکش می گذاریم و می گذاریم آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله دوم

حالا جعفری را روی تخته گوشت می گذاریم سپس آن را ریز خرد می کنیم و با سینه مرغ خرد شده به ظرف اضافه می کنیم. سپس پوسته های سیر را جدا می کنیم سپس با رنده ریز رنده می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله ماست تغلیظ شده را به همراه آبلیموی تازه، پودر آویشن، پودر پونه کوهی، سیر رنده شده، روغن زیتون، نمک و فلفل به کاسه حاوی سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مرغ معطر شود.

مرحله چهارم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و بعد از آن به مدت 6 ساعت در یخچال می گذاریم تا طعم مواد به گوشت مرغ نفوذ کند. در این مدت سیخ های چوبی را در آب سرد قرار دهید تا خوب خیس بخورند.

مرحله پنجم

در این مرحله سیخ های چوبی را از آب خارج کرده سپس مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و روی سیخ ها بکشید. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع می ریزیم.

مرحله ششم

حالا سیخ های چوبی را در تابه می گذاریم سپس می گذاریم کاملا سرخ شوند. سپس وقتی یک طرف سیخ ها کاملا سرخ شد آنها را برمی گردانیم و می گذاریم طرف دیگر کاملا سرخ و طلایی شود.

مرحله هفتم

در آخر مرغ های به سبک یونانی را از ماهیتابه خارج کرده و در ظرف دلخواه چیده و سرو می کنیم. در صورت تمایل می توانیم از سیخ های فلزی برای سیخ کشیدن مرغ و کباب کردن مرغ استفاده کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا