آشپزی

طرز تهیه حلوای اوماج +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه حلوای امای

حلوای امای یکی از حلواهای خوشمزه و ساده ایرانی است که در ارومیه و تبریز بسیار محبوب است برای دیدن آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای امای برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای حلوا Umai
آرد گندم 1 فنجان
قند 1 فنجان
اب 1 فنجان
روغن مایع ½ فنجان
گل سرخ ⅓ لیوان
شیر نر 1 فنجان
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه حلوای امای

مرحله اول

من آماده می کنم حلوای لذیذ اموی در ابتدای کار شهد حلوا را آماده می کنیم و شکر و آب را در قابلمه مناسبی برای این کار اضافه می کنیم سپس هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا در آب حل شود.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم سپس شهد را روی آتش می گذاریم تا بجوشد. سپس وقتی شهد به جوش آمد آن را از روی حرارت برداشته و زعفران پخته شده را به همراه گلاب اضافه می کنیم.

سطح سوم

در این مرحله شهد را هم می زنیم تا رنگ زعفران داخل شهد معلوم شود. سپس آرد گندم را به همراه زردچوبه در تابه مناسبی بریزید و هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس شیر را داخل اسپری بریزید.

مرحله چهارم

حالا شیر را کم کم روی مخلوط آرد و زردچوبه بپاشید سپس هم بزنید. سپس بعد از هر بار پاشیدن شیر، آرد را با دست خوب ورز دهید تا آرد مانند آرد سوخاری و گلوله های کوچک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله که شیر داخل اتومایزر تمام شد سینی را با آرد کنار می گذاریم سپس گلوله های آرد را کاملا خشک می کنیم. سپس مخلوط آرد را گاهی زیر و رو می کنیم تا کاملا خشک شود.

مرحله ششم

حالا که مخلوط آرد کاملا خشک شد آن را در صافی بریزید سپس الک کنید تا دانه های ریز و درشت آرد جدا شود. در صورت تمایل می توانیم مخلوط آرد را داخل غذاساز ریخته و مخلوط کنیم تا مانند ماسه شود.

مرحله هفتم

اگر می خواهید آرد را مخلوط کنید، توجه داشته باشید که نباید آن را به مدت طولانی مخلوط کنید تا با له شدن به صورت ماسه، پودر شود، غذاساز را خاموش کنید. سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

حالا روغن مایع را داخل تابه بریزید سپس دانه های درشت آرد را داخل تابه بریزید و مدام تفت دهید تا دانه ها قهوه ای شوند. سپس وقتی رنگ دانه های درشت تیره شد دانه های ریز آرد را اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله به تفت دادن آرد ادامه می دهیم تا کاملا قهوه ای شود و روغن آن برگردد. سپس وقتی آرد به رنگ دلخواه رسید، شهد را در 3 مرحله داخل تابه بریزید و به آرامی مواد را با هم مخلوط کنید.

مرحله دهم

توجه داشته باشید که هنگام اضافه کردن مرحله اول شهد کاملاً مخلوط کنید تا شهد جذب آرد شود سپس مرحله دوم شهد را اضافه کنید. به هم زدن حلوا ادامه می دهیم تا در تابه جمع شود.

مرحله یازدهم

در نهایت حلوای اوماج را در سینی روی تاب جمع می کنیم سپس ظرف مناسبی را انتخاب کرده و حلوا را در ظرف مورد نظر می ریزیم و به دلخواه با خلال پسته و پودر پسته تزئین می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا