آشپزی

طرز تهیه حلوای ترح +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه حلوای تارت

حلوای تره یکی از حلواهای سنتی و بسیار خوشمزه ایرانی است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه حلوای تارت برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای حلوای ترش
ارد 2 لیوان
روغن محلی ½ فنجان
کره ½ فنجان
آب یا شیر کافی
زردچوبه 1 قاشق چایخوری
زعفران آب پز 1 تا 2 قاشق غذاخوری
مواد لازم برای شهد حلوا
آب انگور 1 فنجان
اب 1 فنجان
گل سرخ ¼ فنجان
شکر (اختیاری) ⅓ لیوان

طرز تهیه حلوای تارت

مرحله اول

برای تهیه حلوای تره مجلسی ابتدا برای درست کردن شهد حلوا آب و شیره انگور را در ظرف مناسبی ریخته سپس هم می زنیم و در صورت تمایل مقداری شکر اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گلاب را به مخلوط شیره انگور اضافه می کنیم و سپس هم می زنیم و قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم. سپس وقتی ذرات شکر در شهد حل شد، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم.

سطح سوم

حالا می گذاریم دمای شهد کم شود. سپس آرد را در ظرف مناسبی بریزید. سپس آب یا شیر را داخل اتومایزر می ریزیم و کم کم روی مخلوط آرد می پاشیم و آرد را بین دستانمان ماساژ می دهیم تا گلوله شود.

مرحله چهارم

در این مرحله آبکش مناسبی روی کاسه می گذاریم سپس خرده های آرد را داخل آبکش می ریزیم و با دست تا کف آبکش فشار می دهیم سپس ماساژ می دهیم تا دانه های درشت از دانه های ریز جدا شوند.

مرحله پنجم

حالا امواج را روی یک پارچه نخی تمیز می ریزیم سپس به مدت 3 تا 4 ساعت می گذاریم در دمای اتاق کاملا خشک شود. سپس بعد از این مدت روغن محلی را به همراه کره در سینی مناسبی می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه دهید کره آب شود سپس مایه را در تابه بریزید و تفت دهید تا مایه به رنگ دلخواه در بیاید. سپس شهد را کم کم به حلوا اضافه کنید و سریع هم بزنید تا حلوا جمع شود.

مرحله هفتم

در این مرحله که شربت جذب حلوا شد زردچوبه و زعفران دم کرده را به حلوا اضافه می کنیم و هم می زنیم. سپس درب تابه را با درب می بندیم سپس روی تابه می گذاریم تا حلوا جا بیفتد.

مرحله هشتم

حالا اجازه دهید حلوا 10 دقیقه بجوشد. سپس دو طرف تابه را می گیریم و حلوا را در تابه تکان می دهیم تا حلوا در تابه جمع شود. سپس حلوا را از روی حرارت بردارید.

مرحله نهم

در آخر ظرف مناسبی را انتخاب می کنیم که حلوا را در آن ریخته و به دلخواه تزئین می کنیم. برای تهیه این حلوا بسته به ذائقه خود می توانید از مغزهای مختلف مانند گردوی آسیاب شده استفاده کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا