آشپزی

طرز تهیه حلوای ترکیه ای +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه حلوای ترکی

حلوای ترکی یکی از انواع حلوای ساده و خوشمزه ترکیه است که برای سرو مجالس بسیار مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای ترکی در ادامه مطلب همراه باشید. سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ارد 1 فنجان
کره 1 قاشق غذاخوری ch
روغن مایع ½ فنجان
اب 1 فنجان
قند 1 لیوان خالی

طرز تهیه حلوای ترکی

مرحله اول

برای تهیه یک حلوای خوشمزه ترکی ابتدا شربت را از حلوا تهیه می کنیم، برای این منظور شکر و آب را در ظرف مناسبی ریخته و هم می زنیم تا شکر کاملا حل شود و پس از آن ظرف را کنار می گذاریم.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که جوشاندن شربت لازم نیست فقط آن را هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. سپس روغن را در تابه مناسبی بریزید سپس تابه را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود.

سطح سوم

در این مرحله آرد را داخل ماهیتابه الک می کنیم و به آرامی با روغن تفت می دهیم تا رنگ آن طلایی شود. سرخ کردن آرد ممکن است کمی طول بکشد، اما برای اینکه حلوای خوش رنگ و خوش طعمی داشته باشید، بهتر است زمان کافی برای این کار بگذارید.

مرحله چهارم

بعد از حدود یک دقیقه که آرد طلایی شد، شربت را به تابه اضافه کنید و سریع مواد را با هم مخلوط کنید تا بافت آنها یکدست شود. به هم زدن حلوا ادامه می دهیم تا شربت کاملا جذب شود.

مرحله پنجم

این حلوا نسبت به حلوای ایرانی بافت نرم و لطیف تری دارد و برای سفت شدن آن نیازی به پخت زیاد نیست. البته این موضوع سلیقه ای است و دوستانی که می خواهند بافت حلوا یکدست شود می توانند مدت زمان بیشتری حلوا را سرخ کنند.

مرحله ششم

بعد از آماده شدن حلوا آن را در ظرف دلخواه می ریزیم و به سلیقه خود با موادی مانند پودر نارگیل، پودر پسته و … تزئین می کنیم. نکته دیگر اینکه این حلوا را می توان به صورت مخروطی درست کرد و روی آن را مخروطی تزئین کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا