آشپزی

طرز تهیه حلوای موز با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه حلوای موز را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه حلوای موز

حلوای موزی یکی از انواع حلوای بین المللی ساده و خوشمزه است که برای دسر و یا مجالس پذیرایی مناسب است تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه حلوای موز برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای حلوای موزی
موز 4 عدد
قند ½ فنجان
اب ¼ فنجان
گل سرخ 3 قاشق غذاخوری
پودر هل ⅛ قاشق چایخوری
کره 60 گرم

طرز تهیه حلوای موز

مرحله اول

برای تهیه حلوای مجلسی موز ابتدا آب و شکر را در قابلمه مناسبی بریزید سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و شربت را روی آتش بگذارید تا ذرات شکر در آب حل شود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که شربت نباید بجوشد، کافی است شکر حل شود. سپس گلاب را به همراه پودر هل به شربت اضافه کنید و هم بزنید سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

سطح سوم

در این مرحله تابه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و روغن را به تابه اضافه می کنیم. سپس پوست موز را جدا می کنیم و سپس برش می دهیم و به ماهیتابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا موز نرم شود.

مرحله چهارم

حالا موز را در تابه با چنگال له کنید سپس شربت را به آرامی اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط و یکدست شوند. سپس حلوای موزی را به مدت ۲ تا ۳ دقیقه تفت دهید.

مرحله پنجم

سرگرمی روز بعد از این مدت ظرف را از روی اجاق برداشته سپس حلوا را در ظرف مورد نظر می ریزیم. در مرحله بعد روی حلوای موز را با تکه های موز تزئین می کنیم سپس با چای تازه دم کرده سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا