آشپزی

طرز تهیه حلوای کفگیری ساده با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه حلوای کفگیری ساده را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه حلوای کف دار ساده

حلوای کفگیری یکی از انواع حلوای سنتی و خوشمزه ایرانی است که اصل آن به شهرهای ارومیه و تبریز تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله تهیه حلوای ساده کفگیری در ادامه مطلب و سرگرمی روز سایت همراه باشید

مواد لازم برای کف کردن حلوا
ارد 2 لیوان
شکر پودر شده 1 فنجان
پودر هل 1 قاشق غذاخوری
روغن جامد ½ فنجان
آجیل یا پودر بادام ⅓ لیوان
زعفران آب پز 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوای کف دار ساده

مرحله اول

برای تهیه یک حلوای کف دار خوشمزه ابتدا آرد را در ظرف مناسبی الک می کنیم سپس ظرف را روی اجاق قرار می دهیم و آرد را به آرامی تفت می دهیم تا طعم خامی و بوی آن کاملا از بین برود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که تغییر رنگ آرد لازم نیست، بلکه کافی است عطر مطبوع آن آزاد شود. پس از برداشتن خامی آرد، روغن را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود.

سطح سوم

در این مرحله ترکیب آرد و روغن را با هم به مدت 10 دقیقه تفت می دهیم سپس گردوی آسیاب شده را به همراه پودر هل به تابه اضافه می کنیم و پس از مخلوط شدن مواد قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله چهارم

پس از برداشتن قابلمه از روی حرارت، پودر قند را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حلوا یکدست شود. سپس حلوا را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم و یک قسمت را در ظرف می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا زعفران پخته شده را به حلوای داخل کاسه اضافه کنید و خوب هم بزنید تا رنگ حلوا کاملا زرد شود. در صورت تمایل می توانیم از پودر کاکائو نیز برای تنوع رنگ حلوا استفاده کنیم.

مرحله ششم

حالا با کاردک یا قاشق حلوا را بیرون می آوریم و در ظرفی که می خواهیم می گذاریم. در صورت تمایل می توانیم حلوا را در سینی فشار داده و با کاتر مورد نظر به آن حالت دهیم تا جشنی تر به نظر برسد.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا