آشپزی

طرز تهیه حلوای کنجدی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه حلوای کنجدی

حلوای کنجدی یکی از انواع حلواهای خوش طعم و خوشمزه است که خیلی سریع و راحت تهیه می شود و می توانید به جای شکر و شیرینی و شکلات از آن استفاده کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه حلوای کنجدی برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای حلوا
آرد گندم 1 فنجان
کنجد آسیاب شده 1 فنجان
کره 50 گرم
روغن مایع نصف لیوان
مواد لازم شربت
قند 1 لیوان و نیم
اب 2 و نیم لیوان
زعفران کافی
گل سرخ نصف فنجان

طرز تهیه حلوای کنجدی

تهیه شربت حلوای کنجد

برای تهیه حلوای کنجدی خوشمزه ابتدا مقداری آب در ظرفی برای تهیه شربت بریزید و شکر را اضافه کنید و هم بزنید و روی حرارت ملایم بگذارید تا شکر در آب حل شود و آب شروع به جوشیدن کند. تمرکز مناسب و کمی سفت شدن.

گلاب و زعفران را به شربت اضافه کنید

سپس به ذائقه و سلیقه خود مقداری گلاب به شربت اضافه کنید و هم بزنید تا عطر گلاب در آن بپیچد سپس مقداری زعفران را داخل شربت بریزید و هم بزنید تا رنگ و عطر زعفران کاملا گرفته شود. شربت را کنار بگذارید

پخت و پز و تهیه آرد گندم

سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود و سپس آرد گندم را داخل آن بریزید و به مدت 15-20 دقیقه خوب تفت دهید تا خامی آن گرفته شود و بوی آرد پخش شود و بعد از این مدت آرد را الک کنید تا سبک و یکنواخت می شود و کنار می گذاریم.

تفت دادن کنجد و تهیه مخلوط کره و روغن

سپس کنجد آسیاب شده را در تابه بریزید و کمی تفت دهید تا عطر آن پخش شود و آن را از روی حرارت بردارید سپس در تابه ای مقداری روغن و کره بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن ذوب شود و با کره خوب مخلوط شود. ..

تهیه حلوای کنجد با افزودن شربت به آرد و کنجد

سپس آرد و کنجد را در ماهیتابه ریخته و تفت می دهیم تا آرد رنگ نسکافه ای تیره به خود بگیرد و وقتی رنگ آرد کمی تغییر کرد شربت را اضافه کرده و مخلوط کرده حلوا را هم می زنیم تا قوام مواد یکدست شود.شکل خمیر نرم و لطیف می شود.

پخت نهایی حلوای کنجد و رسیدن به غلظت مناسب

وقتی همه مواد خوب با هم مخلوط شدند و حلوا به فرم درست رسید و در گوشه تابه جمع شد و به راحتی در تابه جابجا شد و به ته تابه نچسبید، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید. تا حرارت اولیه حلوا کم شود.

شکل دادن و تزیین حلوای کنجدی

سپس حلوا را در قالب های دلخواه بریزید و سطح آن ها را صاف کنید و یا در ظرف مناسبی قرار دهید و به روشی راحت شکل دهید سپس پودر پسته، پودر نارگیل، گردوی آسیاب شده، خلال بادام، فندق آسیاب شده و کنجد را اضافه کنید. تزیین در آخر حلوای کنجد را به عنوان یک میان وعده راحت و راحت به جای شکر و شیرینی همراه با چای سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا