آشپزی

طرز تهیه حلوا بوتیکی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه بوتیک حلوا

حلوای بوتیکی یکی از انواع حلوای خوشمزه و بین المللی است که معمولا برای افطار ماه مبارک رمضان و مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه بوتیک حلوا برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای حلوای بوتیک
آرد قنادی 2 فنجان
شکر پودر شده 1 فنجان
کره 100 گرم
روغن جامد 75 گرم
پودر گردو 2 قاشق غذاخوری چاشنی
پودر صورتی 1 قاشق غذاخوری
پودر هل ½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل ½ قاشق چایخوری
پودر دارچین ½ قاشق چایخوری
زعفران آب پز کافی

طرز تهیه بوتیک حلوا

مرحله اول

برای تهیه یک حلوای بوتیک خوشمزه در ابتدای کار یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا خوب داغ شود سپس آرد را به تابه اضافه می کنیم و به مدت 40 دقیقه خوب می پزیم تا بوی خامی آرد از بین برود. .

مرحله دوم

توجه داشته باشید که آرد تغییر رنگ نمی دهد. سپس کره را روی بخار شوفاژ حرارت می دهیم تا کاملا آب شود و بعد از 40 دقیقه آرد را الک کرده و به تابه برمی گردانیم سپس روغن و کره را به تابه اضافه می کنیم.

سطح سوم

حالا مواد آرد را خوب هم می زنیم تا خمیر شود، اگر مواد آرد پودری شد دوباره مقداری روغن سفت به تابه اضافه می کنیم و هم می زنیم تا آرد حالت خمیری و قوام پیدا کند.

مرحله چهارم

در مرحله بعد مواد آرد را به مدت 3 تا 4 دقیقه تفت دهید و سپس تابه را از روی حرارت بردارید. حالا آرد را در ظرف مناسبی بریزید و بگذارید کمی خنک شود و ولرم شود.

مرحله پنجم

توجه داشته باشید که مواد آرد نباید کاملا خنک شوند زیرا داخل قالب به خوبی یکپارچه و یکدست نمی شود. اگر مواد آرد خنک شد آن را در قالب برمی گردانیم و 1 دقیقه می پزیم تا ولرم شود.

مرحله ششم

وقتی مواد آرد خنک شد، پودر قند و پودر هل را داخل کاسه الک کنید و خوب هم بزنید تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند. سپس آرد را به 4 قسمت مساوی تقسیم کرده و پودر دارچین را به یک قسمت اضافه کنید.

مرحله هفتم

حالا مواد آرد را خوب مخلوط می کنیم تا کاملا با پودر دارچین ترکیب شوند. سپس پودر زنجبیل را به قسمت دیگر آرد و سپس پودر گردو و پودر گلاب را به دو قسمت باقی مانده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله هشتم

در این مرحله مواد را داخل قالب های سیلیکونی می ریزیم سپس با پشت قاشق خوب فشار می دهیم تا کاملا مخلوط شوند. سپس قالب را چند بار محکم روی سطح کار می زنیم تا هوای اضافی بین مواد گرفته شود.

مرحله نهم

حالا فرم را به مدت 15 دقیقه در فریزر قرار می دهیم تا حلوا کاملا غلیظ و سفت شود. بعد از این مدت قالب را از فریزر خارج کرده و با احتیاط حلوا را از قالب خارج کرده و در ظرف مورد نظر قرار دهید.

مرحله دهم

اگر قالب سیلیکونی ندارید، مواد حلوا را در ظرف های مستطیلی بریزید و خوب فشار دهید و بعد از 15 دقیقه در فریزر، با چاقو برش دهید و در صورت تمایل با خلال بادام و خلال پسته تزئین کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا