آشپزی

طرز تهیه حلوا جناغی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه حلوا جانگی

حلوای جانگی یکی از انواع حلوای خوشمزه و مجلسی است که به روش های مختلف درست می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای جانا را در ادامه مطلب ببینید. سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم برای حلوا جانگی
آرد شیرینی سفید 2 لیوان
آرد نخودچی 1 فنجان
شکر پودر شده 2 لیوان
روغن جامد یا نیمه جامد ⅔ لیوان
کره 50 گرم
پودر هل 2 قاشق غذاخوری
پودر زنجبیل 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز غلیظ 3 قاشق غذاخوری
پودر کاکائو 2 قاشق غذاخوری
یک تکه شکلات کافی

طرز تهیه حلوا جانگی

مرحله اول

برای تهیه حلوای خوشمزه در ابتدای کار آرد سفید را در ظرف مناسبی الک کرده و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و بعد از آن آرد به مدت ۴۵ دقیقه خوب تفت داده شود تا بوی خامی آن از بین برود.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که آرد تغییر رنگ نمی دهد. بعد از 45 دقیقه آرد نخودچی را داخل تابه بریزید و دوباره 15 دقیقه دیگر تفت دهید تا بوی خامی آرد نخودچی از بین برود سپس تابه را از روی حرارت بردارید.

سطح سوم

حالا مخلوط آرد را الک کرده و دوباره به تابه اضافه کنید. سپس کره و روغن را به تابه اضافه کرده و تابه را روی اجاق قرار دهید سپس آرد را با روغن و کره به مدت 5 دقیقه تفت دهید و از روی اجاق بردارید.

مرحله چهارم

سپس می گذاریم حلوا کاملا خنک شود، سپس پودر قند را به همراه پودر هل داخل تابه الک می کنیم و با پشت قاشق حلوا را خوب هم می زنیم تا مواد مخلوط شوند. حالا حلوا را به 3 قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله به یک قسمت از حلوا پودر زنجبیل اضافه کنید سپس به قسمت دیگر زعفران اضافه کنید و به قسمت باقیمانده پودر کاکائو اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حلوا مخلوط و یکدست شود.

مرحله ششم

حالا هر قسمت از حلوا را به 2 قسمت مساوی تقسیم کرده و به شکل گرد در آورید. سپس هر قسمت از حلوا را در کیسه فریزر جداگانه قرار می دهیم و با وردنه به ضخامت نیم سانت باز می کنیم.

مرحله هفتم

حالا حلوا را به مدت 30 دقیقه در فریزر قرار دهید تا کمی سفت شود. بعد شکلات تخته ای را روی اجاق کتری گرم می کنیم تا کاملا آب شود سپس حلوا را از فریزر خارج کرده و از کیسه فریزر جدا می کنیم.

مرحله هشتم

حالا یک لایه حلوای کاکائویی را در سینی بچینید و روی آن را با شکلات آب شده بپوشانید، سپس یک لایه زعفران بگذارید و دوباره روی لایه را با شکلات آب شده بپوشانید و سپس یک لایه زنجبیل بچینید.

مرحله نهم

سپس به همین ترتیب پوسته ها را روی هم قرار می دهیم سپس با چاقو حلوا را به 2 قسمت مساوی تقسیم می کنیم. حالا هر تکه مستطیلی را به صورت مورب برش بزنید تا حلوا تبدیل به دو تکه مثلثی شود.

مرحله دهم

در آخر با چاقوی پهن به دو قسمت تقسیم کنید و هر مستطیل را با برش مورب به دو مثلث تبدیل کنید. مثلث ها را با گلاب یا آب خیس کنید و از مستطیل بعدی به مثلث مقابل بچسبانید و به مدت یک ساعت در فریزر یا سه تا چهار ساعت در یخچال نگهداری کنید. سپس آن را به نیم سانتی متر برش می دهیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا