آشپزی

طرز تهیه حلوا زنجبیلی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه حلوای زنجبیل

حلوای زنجبیلی یکی از حلواهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید طرز تهیه حلوای زنجبیل برای سرگرمی روز همراه باشید

مواد لازم حلوای زنجبیلی
آرد قنادی 3 فنجان
آرد برنج 1 و ¼ فنجان
کره 95 گرم
روغن مایع ⅓ لیوان
شکر پودر شده 2 لیوان
پودر زنجبیل 1 قاشق غذاخوری
گردو خرد شده 1 فنجان
پودر هل ½ قاشق غذاخوری
گل سرخ 3 قاشق غذاخوری

طرز تهیه حلوای زنجبیل

مرحله اول

برای تهیه حلوای زنجبیل مجلسی ابتدا آرد شیرینی را الک کرده سپس در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس آرد را باید حدود 25 تا 30 دقیقه تفت دهیم تا رنگ آن کمی تغییر کند.

مرحله دوم

بعد از اینکه طعم و بوی خامی آرد کاملا از بین رفت، آرد برنج را الک کرده و به ماهیتابه اضافه می کنیم، سپس مخلوط آرد شیرینی پزی و آرد برنج را 20 تا 25 دقیقه دیگر تفت می دهیم تا آرد برنج کاملا پخته شود. مواد اولیه باید حذف شود.

سطح سوم

در این مرحله قابلمه را از روی حرارت بردارید سپس مخلوط آرد کیک و آرد برنج را دوباره داخل قابلمه الک کنید. حالا تابه را روی حرارت خیلی ملایم قرار می دهیم و روغن را به همراه کره به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به مدت 10 دقیقه بپزید سپس ظرف را از روی حرارت بردارید. بعد از اینکه حرارت مواد کمی کم شد پودر قند را روی مواد الک می کنیم و با پشت قاشق به مواد اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

پس از مخلوط شدن پودر قند با مواد، هل و پودر زنجبیل را اضافه کرده و با بقیه مواد مخلوط کنید. سپس گردوی خرد شده را به همراه گلاب به حلوا اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله ششم

بعد از همگن شدن کامل آن را به شکل مربع یا سینه لبه دار ریخته و خوب فشار می دهیم. بعد از اینکه حلوا جا افتاد و فشرده شد، آن را به شکل مربع، لوزی یا هر شکل دیگری که دوست داریم برش می دهیم.

مرحله هفتم

برای یکدست شدن حلوا می توانیم با کاتر به آن حالت دهیم تا همه تکه های حلوا از نظر اندازه و شکل یکسان باشند. سپس حلوای قالبی را داخل ظرفی که می‌خواهیم می‌ریزیم و به سلیقه خود روی آن را با خاک گل یا خاک پسته تزئین می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا