آشپزی

طرز تهیه حلوا ساده +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه یک حلوای ساده

حلوا یکی از دسرهای قدیمی ایرانی است که امروزه به عنوان مناسبتی شیرین برای مراسم یا مناسبت های خاص درست می شود تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه یک حلوای ساده برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
ارد 125 گرم (1 فنجان)
اب 125 سی سی (1 لیوان)
قند 125 سی سی (1 لیوان)
گل سرخ 35 سی سی (¼ فنجان)
قابلمه هل 1 قاشق چایخوری
زعفران آب پز (اختیاری) 2 قاشق غذاخوری غلیظ
کره 125 گرم
روغن برای سرخ کردن ¼ فنجان

طرز تهیه یک حلوای ساده

مرحله اول

من آماده می کنم حلوای ساده و خوشمزه در یک قابلمه مناسب ابتدا آب و شکر را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس آب را به آرامی با قاشق چوبی هم بزنید تا شکر کاملا حل شود.

مرحله دوم

بعد از حل شدن کامل شکر، آب هل و گلاب را اضافه کنید. اضافه کردن زعفران دم کرده اختیاری است اما توصیه می کنیم اگر رنگ حلوا برایتان مهم است حتما زعفران دم کرده را به مقدار ذکر شده در بالا به شربت اضافه کنید.

سطح سوم

در این مرحله بعد از اینکه شربت به نقطه جوش رسید، اجاق زیر آن را خاموش می کنیم. سپس آرد را در سینی مناسب الک می کنم. سپس کره و روغن را در تابه ای بریزید و روی حرارت خیلی ملایم قرار دهید تا کره آب شود.

مرحله چهارم

حالا تابه را با آرد روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس آرد را به مدت 30 الی 45 دقیقه می پزیم تا رنگ آن تغییر کند و خامی آن کاملا از بین برود. حالا دوباره آرد را الک کرده و در قابلمه برگردانید.

مرحله پنجم

پس از آماده شدن آرد، مخلوط روغن و کره را به تابه اضافه کنید، سپس مواد را خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شوند. بعد از 10 دقیقه شربت را کم کم به تابه اضافه کنید و مرتب هم بزنید.

مرحله ششم

در این مرحله باید حلوا را هم بزنیم تا یکدست شود و آبکی نشود. حلوای ما زمانی آماده است که بتوانیم حلوا را مانند گهواره در تابه تکان دهیم تا کاملا از کناره های تابه جدا شود.

مرحله هفتم

حالا حلوا را در ظرف مناسبی بریزید و به سلیقه خود تزئین کنید. اگر بخواهیم حلوای جشن تری داشته باشیم می توانیم حلوا را داخل قیف با لوله گلی بریزیم و قیف را به شکل گل های زیبا در بشقاب سرو قرار دهیم.

طرز تهیه نکات حلوا

رفع سفت شدن حلوا

اگر بعد از پختن حلوا متوجه شدید که بافت حلوا سفت شده است، آن را دوباره در تابه قرار دهید و روی اجاق قرار دهید، سپس کمی کره یا روغن مایع به آن اضافه کنید و کمی هم بزنید تا بافت حلوا نرم شود. و نرم تر..

رنگ حلوا

یکی از مهم ترین نکاتی که باعث زیبایی حلوا می شود این است که حرارت زیر تابه در تمام مدت پخت کم است. اگر حرارت زیر تابه خیلی زیاد باشد علاوه بر اینکه رنگ حلوا را تیره می کند در طعم آن نیز تاثیر می گذارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا