آشپزی

طرز تهیه حلوا مقراضی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه حلوا مقراضی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه حلوا مقری

حلوای موگریزی یکی از انواع حلوای خوشمزه و ابری است که بافتی بسیار نرم و لطیف دارد برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوا مقری برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای حلوای مرزادی
نشاسته رنگی 50 گرم
قند 2 لیوان
اب ½ لیتر
روغن جامد 1 قاشق غذاخوری
خلال بادام 30 گرم
گل سرخ ½ فنجان
پودر هل ½ قاشق چایخوری
زعفران آب پز کافی

طرز تهیه حلوا مقری

مرحله اول

من آماده می کنم حلوای مقری خوشمزه در ابتدای کار در ظرف مناسبی نشاسته رنگی را با آب سرد بریزید و خوب مخلوط کنید سپس از صافی رد کنید تا مخلوط نشاسته کاملا صاف و یکدست شود.

مرحله دوم

حالا نشاسته و شکر را در قابلمه مناسبی بریزید و خوب هم بزنید تا ذرات شکر حل شود سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید و مدام هم بزنید تا غلیظ شود و بوی خامی آن از بین برود.

سطح سوم

اگر بوی خامی آبگوشت کاملاً از بین نرفت، دوباره مقداری آب داخل قابلمه اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید تا آبگوشت شفاف شود و به غلظت فرنی برسد. سپس روغن مایع را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا هم بزنید و زعفران پخته شده را به همراه پودر هل، گلاب و خلال بادام در تابه به فواصل زمانی اضافه کنید و خوب هم بزنید تا حلوا یکدست و غلیظ شود سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله پنجم

سپس حلوا را در ظرف مورد نظر بریزید و با قاشق آن را صاف کنید و بگذارید کاملا خنک شود. در آخر حلوا را به شکل الماس برش زده و به دلخواه تزیین کنید. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا