آشپزی

طرز تهیه خاچاپوری با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خاچاپوری را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خاچاپوری

خاچاپوری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سالم است که برای صبحانه بسیار مناسب است برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خاچاپوری برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
مخمر خشک 1 قاشق چایخوری
قند 1 قاشق چایخوری
آرد سفید 3.5 فنجان
اب 1 فنجان
شیر نر ½ فنجان
روغن زیتون 1 قاشق غذاخوری
نمک 1 قاشق چایخوری
مواد داخلی
پنیر موزارلا 1.5 فنجان
یک تخم مرغ 4 عدد
مواد دستمال
زرده 1 قطعه

طرز تهیه خاچاپوری

مرحله اول

من آماده می کنم خاچاپوری خوشمزه در ابتدای کار آب ولرم را به همراه شیر و شکر و مایه خمیر در ظرف مناسبی بریزید سپس مخلوط کنید. حالا درب ظرف را ببندید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند تا مایه فعال شود.

مرحله دوم

بعد از این مدت وقتی مایه درست شد آرد و نمک را داخل الک ریخته و 3 بار الک می کنیم و کم کم به ظرف اضافه می کنیم و به مدت 15 دقیقه خوب ورز می دهیم تا خمیر نرم و یکدستی به دست آید. نرم

سطح سوم

در این مرحله روی خمیر روغن زیتون بریزید و دوباره ورز دهید تا روغن زیتون جذب خمیر شود سپس اجازه دهید خمیر به مدت 15 دقیقه استراحت کند. بعد از اولین زمان استراحت خمیر، دوباره خمیر را ورز می دهیم.

مرحله چهارم

حالا یک ظرف مناسب را با روغن چرب کنید سپس خمیر را ورز دهید و به ظرف منتقل کنید. سپس روی کاسه را با سلفون یا حوله تمیز بپوشانید و بگذارید 45 دقیقه در دمای اتاق بماند.

مرحله پنجم

بعد از تمام شدن زمان استراحت خمیر، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید و بگذارید کاملا گرم شود. حالا سطح کار را آرد پاشی کنید سپس خمیر را از کاسه بردارید و به سطح کار منتقل کنید.

مرحله ششم

پس از آن خمیر را کمی هم می زنیم تا حجم آن کم شود و هوای اضافی آن گرفته شود، سپس خمیر را به 4 قسمت تقسیم کرده و با وردنه شروع به وردنه کردن می کنیم. حالا سینی فر را با کمی کره مایع چرب کنید.

مرحله هفتم

سپس دو طرف خمیر مقداری پنیر می ریزیم و می بندیم تا پنیر پنهان شود سپس ابتدا و انتهای خمیر را به هم می چسبانیم تا به شکل قایق در بیاید. حالا زرده تخم مرغ را مخلوط کرده و خمیر را با آن پاک می کنیم.

مرحله هشتم

بعد داخل خمیر را با زرده تخم مرغ بمالید سپس مقداری پنیر موزارلا را داخل خمیر بریزید و در سینی فر قرار دهید. حالا قالب را در طبقه وسط فر قرار دهید تا خاچاپوری به مدت 15 دقیقه در فر بماند.

مرحله نهم

بعد از این مدت وقتی خاچاپوری کاملا آماده شد و روی آن طلایی شد، قالب را از فر خارج می کنیم، سپس با قاشق پنیر را داخل خمیر به اطراف هدایت می کنیم و 1 عدد تخم مرغ را وسط می گذاریم و در تابه را می بندیم. دوباره داخل فر گذاشتیم.

مرحله دهم

حالا اجازه دهید خاچاپوری 5-6 دقیقه دیگر در فر بماند تا تخم مرغ کاملا بپزد. بعد از این مدت سینی را از فر خارج کرده و خاچاپوری را به ظرف مورد نظر منتقل می کنیم.

مرحله یازدهم

سپس روی خاچاپوری را با مقداری جعفری و پیازچه خرد شده تزیین کرده و در صورت تمایل با کمی سس گوجه فرنگی بریزید. در آخر هم خاچاپوری را به عنوان صبحانه سرو می کنیم. نوش جان.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا