آشپزی

طرز تهیه خلال پوست نارنج با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خلال پوست نارنج را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه ورقه های پوست پرتقال

پوست پرتقال یکی از تزیینات لذیذ برای تهیه غذاهایی مانند مرسا پلو و پهن پلو است و می توانید آن را خیلی راحت و ساده تهیه کنید، پوست پرتقال بیشتر برای طعم دادن به غذاها استفاده می شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خلال های پوست پرتقال در ادامه مطلب بالاخره یک سایت آموزشی همراه باشید

مواد لازم برای پوست پرتقال
پوست پرتقال 8 عدد
قند 200 گرم
اب کافی

طرز تهیه ورقه های پوست پرتقال

مرحله اول

ابتدا پرتقال ها را شسته و پوست آن ها را بشویید سپس با استفاده از چاقو پوست سفید داخل آن ها را به دلیل تلخ بودن جدا کنید سپس پوست پرتقال ها را به صورت نوارهای نازک برش دهید و چند ساعت در یک کاسه آب سرد قرار دهید.

مرحله دوم

در این مدت چند بار آب را عوض کنید سپس داخل قابلمه ای آب بریزید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا به نقطه جوش برسد، وقتی آب شروع به جوشیدن کرد برش هایی را که در آب سرد بود بریزید و سپس آبکشی کنید. قابلمه را خالی کنید.

سطح سوم

در مرحله بعد اجازه دهید ورقه های پرتقال به مدت 3 دقیقه بجوشد سپس آبکشی کرده و بلافاصله در ظرف یخ یا آب بسیار سرد قرار دهید و این مرحله را که مرحله تلخی نام دارد 3 بار انجام دهید تا تلخی خلال های پوست پرتقال گرفته شود. به طور کامل حذف شده است.

مرحله چهارم

بعد از این مرحله و وقتی تلخی خلال های پوست پرتقال از بین رفت، می توانید آن ها را در کیسه فریزر قرار دهید و به مدت طولانی در فریزر نگه دارید و در صورت لزوم مقداری از برش های پوست پرتقال را شیرین کنید تا استفاده کنید.

مرحله پنجم

سپس در قابلمه ای مقداری آب بریزید و شکر را به آن اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا شکر در آب حل شود و وقتی آب برای چند دقیقه جوش آمد، خلال های پرتقال را اضافه کنید و سپس یک قاشق آب پرتقال تازه را داخل آن بریزید. آب.

مرحله ششم

بعد از اینکه آب کمی به جوش آمد، قابلمه را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید و اجازه دهید چند دقیقه خنک شود، سپس برش های پوست پرتقال را از قابلمه خارج کرده و اجازه دهید آب اضافی آن گرفته شود و خشک شوند. .

مرحله هفتم

سپس در حین سرو غذا در تابه ای مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن ذوب شود و داغ شود سپس برش های پوست پرتقال را بگذارید و تفت دهید به سلیقه خود می توانید کمی زعفران هم اضافه کنید.

مرحله هشتم

وقتی رنگ و عطر زعفران کاملا با خلال ها مخلوط شد و خلال های پوست پرتقال آبدار و خوش رنگ شد، تابه را از روی حرارت بردارید و برش ها را روی پیلو یا پهن پیلو ریخته و تزیین کنید، سپس این غذاهای خوشمزه را سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا