آشپزی

طرز تهیه خوراک دل مرغ با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خوراک دل مرغ را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه غذای قلب مرغ

غذای قلب مرغ یکی از غذاهای ساده و ارزان ایرانی است که طعم بسیار خوبی دارد و می توانیم مواد داخل آن را مطابق ذائقه خود تغییر دهیم، آموزش کامل و مرحله به مرحله را ببینید. طرز تهیه غذای قلب مرغ برای و سرگرمی روز سایت همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
قلب مرغ 500 گرم
قارچ 300 گرم
پیاز 2 عدد بزرگ
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
سیب زمینیها 2 عدد
فلفل 1 قطعه
آب لیمو ترش 1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل کافی
زردچوبه، دارچین و کره کافی

طرز تهیه غذای قلب مرغ

مرحله اول

برای تهیه غذا با قلب مرغ ابتدا قلب های مرغ را از وسط دو نیم کرده و کاملا بشویید تا کاملا تمیز شوند سپس در قابلمه مناسبی قرار دهید. سپس یکی از پیازها را 4 قاچ کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله 4 پیمانه آب به همراه مقداری زردچوبه به قابلمه اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب به جوش بیاید. سپس با قاشق کف را از سطح آب جمع کرده و دور بیندازید تا طعم و بوی آب مرغ گرفته شود.

سطح سوم

حالا حرارت را کم کنید و در قابلمه را ببندید تا دل مرغ ها به مدت یک ساعت بپزند. سپس سیب زمینی ها و قارچ ها را تکه یا خلال می کنیم سپس ظرف مناسبی را روی اجاق می گذاریم.

مرحله چهارم

در این مرحله کمی روغن اضافه می کنیم و ابتدا سیب زمینی ها را با کمی زردچوبه تفت می دهیم سپس قارچ ها را اضافه می کنیم و چند دقیقه با حرارت زیاد تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند سپس از ماهیتابه خارج می کنیم.

مرحله پنجم

پس از پخته شدن قلب مرغ، آن را در آبکش بریزید تا آب اضافی آن گرفته شود. در همین حین پیاز باقیمانده را نگینی خرد کرده سپس تابه مناسبی را روی اجاق قرار دهید و پیاز را به همراه کمی روغن اضافه کنید.

مرحله ششم

پیاز را خوب تفت دهید تا روشن شود، سپس فلفل را به صورت ورقه های نازک برش دهید و به تابه اضافه کنید. سپس فلفل را کمی تفت می دهیم تا نرم شود سپس قلب مرغ را به همراه سیب زمینی و قارچ اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد را خوب مخلوط کنید تا یکدست شود سپس پوره گوجه فرنگی را با نصف لیوان آب رقیق کنید و به همراه آبلیمو و کمی نمک و فلفل به تابه اضافه کنید سپس با بقیه مواد مخلوط کنید. ما انجام می دهیم.

مرحله هشتم

بعد از اینکه مواد را خوب هم زدیم، درب تابه را می بندیم تا آب داخل آن کشیده شود و غذا داخل روغن بیفتد. در آخر قلب مرغ را در بشقاب مورد نظر بریزید و با نان و مخلفات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا