آشپزی

طرز تهیه خوراک قارچ +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه غذای قارچ

غذای قارچ یکی از غذاهای سالم و مقوی است و به دلیل بافت لطیف و لطیف قارچ، غذایی سبک و خوش طعم است که خیلی سریع تهیه می شود. برای معرفی کامل گام به گام طرز تهیه غذای قارچ برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
قارچ 400 گرم
پیاز 1 قطعه
سیر 2 قرص
سبزیجات خرد شده یک فنجان
سس گوجه 1 قاشق غذاخوری
زردچوبه قاشق چایخوری
نمک و فلفل کافی
کره کافی
آویشن کافی

طرز تهیه غذای قارچ

مرحله اول

من آماده می کنم غذای خوشمزه با قارچ ابتدا قارچ ها را در ظرفی بریزید و روی آن محلول آب نمک اضافه کنید و 5 دقیقه بگذارید تا کاملا تمیز شوند سپس آبکشی کنید و اجازه دهید آب اضافی آنها خارج شود.

مرحله دوم

پیاز را نگینی خرد کرده و در تابه ای کمی روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و پیاز را اضافه کنید و تفت دهید تا طلایی شود.

سطح سوم

حالا زردچوبه را اضافه کرده و کمی تفت دهید تا رنگ پیاز خوشرنگ شود سپس به مقدار دلخواه فلفل سیاه و آویشن را به مواد اضافه کنید و کمی تفت دهید.

نکته: افزودن آویشن به ذائقه شما بستگی دارد، اما عطر آویشن در این غذا بی نظیر است.

مرحله چهارم

سیر را ریز خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم، کمی تفت می دهیم تا عطر سیر گرفته شود، سپس سبزی را که از قبل شسته و ریز خرد کرده ایم، داخل مواد ریخته و تفت می دهیم.

نکته: سبزیجاتی که در غذا استفاده می شود قارچ، گشنیز و جعفری است، اما می توانید مقداری نعنا نیز اضافه کنید.

مرحله پنجم

حالا قارچ های کاملا خشک شده را به اندازه دلخواه برش می دهیم و به مخلوط مواد اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم و نمک می زنیم و درب ظرف را می بندیم.

مرحله ششم

حرارت را خیلی کم کنید و اجازه دهید قارچ ها برای چند دقیقه خوب بپزند، چون خود به خود آب را جذب می کند، نیازی به اضافه کردن آب نیست، کافی است هر از چند گاهی با قاشق مواد را هم بزنید.

مرحله هفتم

در این مرحله در صورت تمایل می توانید یک سیب زمینی را برش دهید و در تابه ای با کمی روغن روی حرارت متوسط ​​سرخ کنید و به مواد اضافه کنید.

مرحله هشتم

بعد از اینکه قارچ ها خوب پختند، یک قاشق سس کچاپ را به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا مخلوط و طعم دار شود، سپس اجازه دهید تا غذای قارچ جا بیفتد.

مرحله نهم

پس از پخته شدن کامل قارچ ها را از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسبی قرار دهید و با برگ نعنا تزیین کنید و با نان تازه، ترشی و سبزیجات سرو کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا