آشپزی

طرز تهیه خوراک قفقازی +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه غذاهای قفقازی

غذای قفقازی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که می توان آن را به عنوان صبحانه کامل سرو کرد تا آموزش کامل و مرحله به مرحله را مشاهده کنید. طرز تهیه غذاهای قفقازی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بادمجان 4 عدد
کدو سبز 4 عدد
هویج 4 عدد
لوبیا سبز 300 گرم
پیاز 1 قطعه
سینه مرغ 300 گرم
ماست 10 قاشق غذاخوری
سس مایونز 2 قاشق غذاخوری
سیر 2 قرص
گردو ½ فنجان
پیاز سرخ شده کافی
نمک و فلفل و زردچوبه کافی

طرز تهیه غذاهای قفقازی

مرحله اول

برای تهیه یک غذای خوش طعم قفقازی در ابتدای کار سینه مرغ را با کمی نمک و فلفل و پیاز در قابلمه مناسبی بریزید سپس به اندازه ای آب اضافه کنید که سینه مرغ را بپوشاند.

مرحله دوم

حالا قابلمه را روی اجاق بگذارید و سینه های مرغ را به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت در آب در حال جوش بگذارید تا کاملا بپزند، سپس به قطعات کوچک برش دهید. سپس لوبیا سبز را به صورت انگشتی خرد می کنیم.

سطح سوم

حالا پوست بادمجان ها را به همراه کدو سبز و هویج جدا می کنیم و به دلخواه برش می دهیم. سپس بادمجان ها را به همراه کدو سبز به طور جداگانه در تابه ای مناسب با مقدار کمی روغن مایع سرخ کنید.

مرحله چهارم

سپس هویج و لوبیا سبز را ابتدا آب پز می کنیم و نیم پز می کنیم و سپس جداگانه سرخ می کنیم. حالا در ظرف مناسبی، بادمجان، لوبیا سبز، سینه مرغ و مقداری پیازچه را بریزید و خوب مخلوط کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله سیر را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم و همراه با سس مایونز و ماست غلیظ شده در ظرف مناسبی می ریزیم و خوب مخلوط می کنیم. حالا یک ردیف از مخلوط خوراک را در ظرف مورد نظر می ریزیم.

مرحله ششم

سپس مقداری از مخلوط سس را روی غذا بریزید و خوب پخش کنید سپس این مراحل را به همین ترتیب تکرار کنید تا مواد تمام شود. در آخر غذا را با لوبیا سبز، گردو و پیازچه تزیین کنید. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا