آشپزی

طرز تهیه خوراک ماش +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خوراک ماش

فرنی یکی از غذاهای خوشمزه و ساده ای است که با دستور پخت های مختلف تهیه می شود تا آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فرنی را مشاهده کنید. سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بهم ریختگی 1 فنجان
پیاز 2 عدد وسط
گوجه فرنگی 3 عدد وسط
فلفل سبز تند 2 عدد
سیر و زنجبیل را با هم مخلوط کنید 1 قاشق چایخوری
برگ بو 1 قطعه
لیمو ترش 1 قطعه
گرم ماسالا و زیره سبز هر کدام ½ قاشق چایخوری
زردچوبه و دانه خردل هر کدام ½ قاشق چایخوری
فلفل قرمز ¼ قاشق چایخوری
پودر گشنیز و زیره سیاه 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه خوراک ماش

مرحله اول

برای تهیه یک غذای لذیذ ماش در ابتدای کار ماش ها را شسته و در ظرف آب می ریزیم. سپس ماش را به مدت 3 تا 4 ساعت در آب می گذاریم تا خیس شود. بعد از این مدت ماش را می شوییم.

مرحله دوم

حالا پیاز را نگینی خرد کنید سپس قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار دهید. سپس مقداری روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و دانه های خردل را به همراه برگ بو و زیره سیاه سرخ کنید.

سطح سوم

زمانی که عطر ادویه ها آزاد شد، پیازها را به تابه اضافه کنید و تفت دادن را ادامه دهید تا پیازها سبک و شفاف شوند. سپس گوجه ها را می شوییم و پوست آن ها را کاملا جدا می کنیم و سپس ریز رنده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا فلفل سبز را به صورت دایره های کوچک برش دهید، سپس مخلوط سیر و زنجبیل را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا عطرشان آزاد شود. سپس فلفل سبز را به تابه اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید.

مرحله پنجم

در این مرحله پوره گوجه فرنگی را به همراه مقداری نمک و زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم سپس درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم آب اضافی رب گوجه کاملا کشیده شود و سرخ شود.

مرحله ششم

وقتی آب اضافی رب گوجه فرنگی تبخیر شد، گرم ماسالا را به همراه تخم گشنیز، زیره و فلفل قرمز به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا ادویه ها سرخ شوند. سپس ماش را به تابه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله هفتم

در این مرحله به اندازه ای آب اضافه کنید که روی ماش را بپوشاند و بگذارید روی حرارت بماند تا آب اضافی آن گرفته شود و کاملا جذب شود. وقتی آب اضافی تبخیر شد، آبلیمو را به تابه اضافه کنید.

مرحله هشتم

سپس تابه را از روی حرارت برداشته و خمیر ماش را در بشقاب مورد نظر می ریزیم سپس به دلخواه روی آن را با فلفل سیاه تزیین می کنیم. در آخر ماش را با نان تازه و سالاد فصل سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا