آشپزی

طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خوراک مرغ و سبزیجات را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه غذا با مرغ و سبزیجات

غذای مرغ و سبزیجات یکی از غذاهای بین المللی خاص و خوشمزه است که با دستور پخت های مختلف می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله آن را ببینید. طرز تهیه غذا با مرغ و سبزیجات برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه مرغ 400 گرم
کدو سبز 1 قطعه
قارچ 12 عدد
کلم بروکلی 1 قطعه
گوجه گیلاسی 12 عدد
پیاز 1 عدد وسط
سیر 3 تا 4 قرص
روغن زیتون 3 قاشق غذاخوری
سس سویا 2 تا 3 قاشق غذاخوری
پودر فلفل سیاه، فلفل سیاه و نمک کافی

طرز تهیه غذا با مرغ و سبزیجات

مرحله اول

من آماده می کنم خوراک مرغ و سبزیجات ساده ابتدا سینه های مرغ را مکعبی می کنیم سپس در ظرف مناسبی می ریزیم. سپس 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون، فلفل سیاه، فلفل قرمز و کمی نمک به سینه مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سینه مرغ را با ادویه ها مخلوط می کنیم و ماساژ می دهیم تا مرغ طعم دار شود سپس روی کاسه را سلفون می بندیم و به مدت 1 تا 3 ساعت در یخچال می گذاریم تا مرغ مزه دار شود.

سطح سوم

در این مرحله پس از گذشت این مدت، سینه مرغ طعم‌دار را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس ظرف مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم. سپس روغن باقی مانده را داخل تابه بریزید و سینه مرغ را اضافه کرده و تفت دهید.

مرحله پنجم

حالا سیر و پیاز را پوست بگیرید، سپس پیاز را بشویید و ریز خرد کنید. سپس سیرها را با دندان های ریز رنده شده رنده می کنیم و بعد که سینه های مرغ کاملاً پخته و پخته شدند از تابه خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله پیاز را به همان ماهیتابه ای که سینه مرغ را در آن تفت داده بودیم اضافه می کنیم سپس تفت می دهیم تا پیاز شفاف شود. سپس سیر را به پیاز اضافه می کنیم سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود.

مرحله هفتم

حالا کلم بروکلی ها را برش می زنیم سپس می شوییم و در آبکش می گذاریم تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس قارچ ها را شسته و خشک کرده و خرد می کنیم سپس کلم بروکلی را به پیازها اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله کلم بروکلی را تفت دهید تا کاملا نرم شود سپس قارچ ها را اضافه کنید. بعد از آن حرارت را زیاد می کنیم تا قارچ آب خود را از دست ندهد سپس آن را تفت می دهیم تا کاملا آماده شود و قارچ نرم شود. سپس کدوها را شسته سپس به اندازه دلخواه برش می دهیم.

مرحله نهم

حالا کدوها را به سبزیجات داخل ماهیتابه اضافه کنید سپس به تفت دادن ادامه دهید تا کدوها قهوه ای شوند. سپس درب تابه را می بندیم، اجازه می دهیم سبزی ها کاملا پخته و نرم شوند، سپس گوجه های گیلاسی را می شوییم.

مرحله دهم

در این مرحله تابه ای جداگانه روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس کمی روغن مایع می ریزیم و گوجه گیلاسی را به تابه اضافه می کنیم. سپس گوجه های گیلاسی را جداگانه تفت می دهیم تا کاملا سرخ شوند.

مرحله یازدهم

حالا گوجه گیلاسی را به همراه سینه مرغ به سبزیجات اضافه کنید سپس سس سویا را به آنها اضافه کنید. سپس مواد را مخلوط کرده و حرارت را خاموش می کنیم و سپس غذای مرغ و سبزیجات را در ظرف مورد نظر می ریزیم و سرو می کنیم.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا