آشپزی

طرز تهیه خوراک کدو و بادمجان با دستور پخت محرمانه در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خوراک کدو و بادمجان را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه غذای کدو و بادمجان

کدو و بادمجان یکی از غذاهای خوشمزه، ساده و لذیذی است که با مواد مختلف به روش های مختلف درست می شود، زمانی که زمان کافی برای تهیه غذاهای وقت گیر ندارید می توانید این غذای خوشمزه را تهیه کنید. برای معرفی کامل و گام به گام طرز تهیه غذای کدو و بادمجان برای و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
بادمجان 3 عدد
کدو سبز 3 عدد
یک گوجه فرنگی بزرگ 3 عدد
پیاز بزرگ 1 قطعه
سیب زمینی بزرگ 2 عدد
سیر 3 قرص
پودر سیر و پودر پیاز 1/2 قاشق چایخوری
پودر دارچین و پودر آویشن 1/2 قاشق چایخوری
فلفل سیاه و زردچوبه 1/2 قاشق چایخوری
پودر زنجبیل 1/2 قاشق چایخوری
ریحان، نعناع و شوید تازه برای تزیین کافی
آهک تازه برش خورده برای دارچین 1 قطعه
فلفل سبز شیرین یا تند برای دارچین 7 تا 8 عدد

طرز تهیه غذای کدو و بادمجان

مرحله اول: بادمجان ها را پوست بگیرید و بشویید و تلخی آن ها را بگیرید

ابتدا بادمجان ها را بشویید و تمیز برش بزنید و کلاهک های سبز رنگ را جدا کرده و پوست بادمجان ها را جدا کرده و از وسط نصف کنید سپس در ظرفی بریزید و روی همه قسمت ها نمک بپاشید تا تلخی آن ها گرفته شود.

مرحله 2: بادمجان ها را به اندازه های مناسب برش دهید

سپس اجازه دهید نیم ساعت بماند تا تلخی آنها کاملا گرفته شود.می توانید به جای نمک، بادمجان ها را در محلول آب و نمک بریزید تا تلخی آنها گرفته شود.سپس بادمجان ها را به صورت مکعبی خرد کنید و کنار بگذارید.

مرحله 3: کدوها را بشویید و برش دهید

سپس کدوها را بشویید، بدون اینکه پوست آنها را بردارید، آنها را به مکعب های کوچک برش دهید، سعی کنید ورقه های کدو را به اندازه خلال های بادمجان درآورید تا ظاهر غذا جذاب تر شود و علاوه بر این، هنگام سرخ کردن و پختن، بپزید. اندازه

مرحله 4: سیب زمینی ها را پوست گرفته و خرد کنید

سپس سیب زمینی ها را پوست بگیرید، ابتدا به صورت دایره ای برش دهید و سپس به صورت مکعب های کوچک برش دهید، سپس سیب زمینی ها را بشویید و در یک سبد قرار دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و کاملا خشک شوند، سپس پیازها را پوست بگیرید و خوب بشویید.

مرحله 5: پیاز و گوجه فرنگی را به اندازه های مناسب خرد کنید

سپس پیاز را نگینی خرد کرده، در ظرفی بریزید و کنار بگذارید، سپس گوجه ها را شسته و ریز خرد کنید، کنار بگذارید، سعی کنید از گوجه فرنگی رسیده و قرمز برای ظاهر استفاده کنید و غذا را جذاب کنید.

مرحله ششم: سیب زمینی ها را در روغن داغ سرخ کنید

سپس در ماهیتابه روغن بریزید، تابه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس سیب زمینی ها را در تابه بریزید، در روغن داغ سرخ کنید تا همه قسمت های آن طلایی شود، وقتی سیب زمینی ها را سرخ کردید، آن ها را هم سرخ کنید. تا زمانی که سرخ شوند.

مرحله 7: سیب زمینی سرخ شده را از ماهیتابه خارج کنید

بعد از اینکه تمام قسمت های سیب زمینی ها کاملا طلایی شد آنها را از ماهیتابه خارج کرده و در ظرف دیگری بریزید و اگر روغن به اندازه کافی در تابه بود نیازی به اضافه کردن روغن نیست اما اگر مقدار روغن در تابه به اندازه بود. کم، کمی روغن اضافه کنید.در تابه بریزید.

مرحله هشتم: کدوها را سرخ کرده و از ماهیتابه خارج کنید

وقتی روغن داغ شد کدوها را در تابه بریزید و تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند و همه قسمت های آن کاملا سرخ شود و در حین سرخ شدن هر از گاهی هم بزنید تا همه قسمت های آن ها به طور یکنواخت پخته شود سپس کدوها را از ماهیتابه خارج کنید.

مرحله نهم: بادمجان ها را سرخ کرده و از ماهیتابه خارج کنید

سپس بادمجان های خرد شده را در تابه بریزید و تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند، وقتی همه قسمت های بادمجان ها به یک اندازه سرخ شدند و کاملا طلایی شدند، بادمجان ها را از تابه خارج کرده و کنار بگذارید، مقدار دیگری روغن به تابه اضافه کنید.

مرحله 10: پیاز و سیر را در روغن داغ سرخ کنید

وقتی روغن داغ شد پیاز را داخل ماهیتابه بریزید و تفت دهید تا سبک و شفاف شود، پس از نرم شدن کامل پیاز، چند حبه سیر را پوست بگیرید و نگینی خرد کنید، سیر ریز شده را در تابه بریزید و تفت دهید. تا عطر سیر پخش شود و با پیاز مخلوط کنید.

مرحله یازدهم: ادویه ها را به مواد اضافه کنید و آنها را بپزید

سپس ادویه هایی که شامل پودر سیر، پودر پیاز، فلفل سیاه، زردچوبه، آویشن، پودر دارچین و پودر زنجبیل است را به مقدار مناسب در ماهی تابه بریزید، سپس با بقیه مواد تفت دهید تا عطر آن عطر شود. از ادویه جات برای پخش و پیاز بخورید.

مرحله 12: گوجه فرنگی ها را به تابه اضافه کنید و سرخ کنید

سپس گوجه فرنگی های خرد شده را در تابه بریزید و با پیاز و سیر تفت دهید تا آب گوجه فرنگی جمع شود، تمام قسمت های آن کاملا قرمز و طلایی شود، اگر رنگ گوجه ها خیلی قرمز نشد می توانید از کمی رب گوجه هم استفاده کنید. و مواد را اضافه کنید.

مرحله 13: رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و تفت دهید

سپس پوره گوجه فرنگی را در تابه ریخته و با بقیه مواد تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند و کاملا جذب مواد شود، سپس سیب زمینی و بادمجان و کدو تنبل تفت داده شده را داخل تابه بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید و یک عدد تفت دهید. کمی برای تشکیل یک بافت یکنواخت.

مرحله چهاردهم: آب را به مواد اضافه کنید و آنها را بجوشانید

سپس مقداری آب روی مواد بریزید، در قابلمه را ببندید و بگذارید یک ساعت همه مواد با هم بپزند و غذا کاملا مخلوط شود، بپزید، قابلمه را از روی حرارت بردارید.

مرحله 15: تزیین غذای کدو تنبل و بادمجان

سپس غذای کدو حلوایی و بادمجان را در ظرف مناسبی بریزید و با چند برگ نعناع و ریحان و شوید تازه تزیین کنید و سپس یک لیموی تازه را شسته و از وسط نصف کنید و آب آن را بگیرید و آب لیمو را روی کدو و بادمجان بریزید. ، با او تغذیه و مخلوط کنید.

مرحله شانزدهم: انواع دارچین را در کنار بشقاب سرو بچینید

وقتی عطر و طعم لیمو به خورد همه مواد ظرف کدو و بادمجان خورد، چند برش لیمو را در کنار ظرف سرو قرار دهید، سپس برای دارچین، می توانید مقداری فلفل سبز شیرین یا تند را بشویید. به سلیقه خودتون و کنار بشقاب بذارید. سرگرمی روز کدو و بادمجان را به عنوان پیش غذای خوشمزه و پرطرفدار با نان تازه، ترشی، دارچین و تزیینات سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا