آشپزی

طرز تهیه خوراک گوجه بادمجان +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز پخت غذای بادمجان و گوجه فرنگی

غذای گوجه فرنگی و بادمجان یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله در دستورهای مختلف تهیه می شود. طرز پخت غذای بادمجان و گوجه فرنگی برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
بادمجان 4 عدد
گوجه فرنگی 3 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
پیاز 1 قطعه بزرگ
آب انگور ترش ½ فنجان
نمک، زردچوبه و پودر دارچین کافی

طرز پخت غذای بادمجان و گوجه فرنگی

مرحله اول

من آماده می کنم غذای خوشمزه با بادمجان در ابتدای کار بادمجان ها را شسته و پوست آن ها را کاملا جدا می کنیم. سپس بادمجان ها را قاچ کرده و روی آن ها نمک بپاشید.

مرحله دوم

حالا بادمجان ها را ۱ ساعت استراحت دهید تا تلخی آنها گرفته شود. بعد از این مدت بادمجان ها را کمی فشار دهید تا آب اضافی آنها گرفته شود سپس سینی مناسبی انتخاب کنید.

سطح سوم

سپس کمی روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید. حالا روی سطح بادمجان ها مقدار کمی ماست می زنیم تا در هنگام سرخ شدن روغن کمتری به خود جذب کنند.

مرحله چهارم

در این مرحله بادمجان ها را داخل ماهیتابه می گذاریم و خوب سرخ می کنیم سپس کنار می گذاریم. سپس پیاز را به صورت ورقه های نازک برش داده و در قابلمه مناسبی کمی روغن مایع ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا پیاز را به ماهیتابه اضافه کنید و تفت دهید تا پیاز طلایی و سرخ شود. سپس رب گوجه فرنگی و زردچوبه را به تابه اضافه کنید و خوب تفت دهید تا زردچوبه و رب گوجه فرنگی کاملا سرخ شوند.

مرحله ششم

در این مرحله بادمجان ها را در قابلمه می ریزیم سپس گوجه ها را شسته و به ۲ قسمت تقسیم می کنیم. سپس گوجه ها را در قابلمه روی بادمجان ها قرار می دهیم و مایه را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا ۱ لیوان آب جوش به همراه مقداری نمک و پودر دارچین به قابلمه اضافه می کنیم سپس درب قابلمه را می بندیم و می گذاریم غذا جا بیفتد. بعد از 30 دقیقه غذا را با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا