آشپزی

طرز تهیه خورش آلو با گوشت قلقلی با دستور پخت مخصوص در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

در این مطلب از سایت سرگرمی روز قصد داریم طرز تهیه خورش آلو با گوشت قلقلی را با رسپی مخصوص و محرمانه تیم مان به شما ارائه کنیم. اگر دوست دارید این غذای خوشمزه و لذیذ را درست کنید در ادامه مطلب همراه ما باشید.

طرز تهیه خورش آلو با گوشت قلکالی

خورش آلو با گوشت کلخلی یکی از خورش های خوش طعم و لذیذی است که طعم فوق العاده ای دارد.این خورش خوشمزه به روش های مختلف با مواد مختلف بسیار راحت تهیه می شود.خورش آلو با گوشت کلخلی برای پذیرایی و مهمانی ها مناسب و پرطرفدار است. برای راهنمای کامل گام به گام طرز تهیه خورش آلو با گوشت کلخلی به ادامه مطلب بروید و در آخر سایت آموزشی همراه باشید

عناصر مقدار مواد
گوشت چرخکرده 300 گرم
پیاز رنده شده در آب خیس خورده 1 قطعه
جوجن خشک شده 1 قاشق غذاخوری
نمک و زردچوبه کافی
فلفل سیاه و ادویه کاری کافی
پودر سیر و آویشن کافی
آلو 1 فنجان
زرشک نصف فنجان
رب گوجه فرنگی 3 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
پیاز سرخ شده 1 قطعه
برنج کافی
نعنا، ریحان و شوید تازه برای تزیین خورش کافی
زرشک کبابی برای تزیین برنج کافی
زعفران آب پز غلیظ برای تزیین برنج کافی
برش های پسته برای تزیین برنج کافی

طرز تهیه خورش آلو با گوشت قلکالی

مرحله 1: گوشت چرخ کرده و پیاز رنده شده را با هم مخلوط کنید

ابتدا مقداری گوشت را خرد کرده در ظرفی بریزید سپس پیاز را پوست گرفته و شسته و با رنده ریز رنده کنید سپس آب پیاز را گرفته و دور بیندازید سپس پیاز رنده شده را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید و کاملا ورز دهید. مخلوط مخلوط و پوره .

مرحله 2: جوجن خشک را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید

سپس نعنا خشکی را که از قبل تهیه کرده بودید کاملا له کنید و به گوشت چرخ کرده اضافه کنید، دوباره ورز دهید تا خوب مخلوط و یکدست شود تا عطر نعنا خشک پخش شود و با گوشت مخلوط شود، مقدار نعنا خشک بستگی به ذائقه شما دارد.

مرحله 3: ادویه ها را به گوشت چرخ کرده اضافه کنید

سپس طبق ذائقه خود ادویه هایی که شامل نمک، فلفل، زردچوبه، ادویه کاری، پودر سیر و آویشن است را به مواد اضافه کنید، خوب ورز دهید تا عطر ادویه ها پخش شود، در این مرحله باید مخلوط را با دقت ورز دهید.داوا تا زمانی که یکنواخت شود.

مرحله 4: مخلوط را در یخچال قرار دهید

دقت کنید می توانید به ذائقه خود کمتر یا بیشتر ادویه اضافه کنید و یا نوع آن را تغییر دهید و از ادویه مورد علاقه خود استفاده کنید.پس از اینکه قوام مخلوط کاملا یکنواخت شد روی آن را بپوشانید سپس مخلوط را در یخچال قرار دهید.

مرحله 5: مخلوط را در یخچال بگذارید

اجازه دهید گوشت به مدت یک ساعت در یخچال بماند و بافت آن را با هم مخلوط کنید تا طعم و عطر همه مواد کاملا با هم ترکیب شود و با دست شکل بگیرد.

مرحله ششم: گوشت را جدا کرده و شکل دهید

گوشت را به شکل گردویی درآورده و گرد می کنیم و تمام گوشت چرخ کرده را به همین ترتیب آماده می کنیم و سعی می کنیم کوفته ها را به یک اندازه و یک شکل در بیاوریم سپس در تابه ای کمی روغن بریزیم و روی حرارت متوسط ​​قرار دهیم تا روغن آن گرفته شود. گرم می شود

مرحله هفتم: کوفته ها را در تابه سرخ کنید

سپس کوفته ها را در تابه بریزید و با روغن تفت دهید و وقتی یک طرف گوشت سرخ شد آن را در تابه برگردانید تا همه قسمت ها سرخ شود و بعد از اینکه کوفته ها کاملا سرخ شدند تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله هشتم: پیاز را سرخ کنید

سپس پیاز را پوست گرفته، بشویید، روی رنده ریز یا درشت رنده کنید، سپس در تابه ای کمی روغن بریزید، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا روغن داغ شود، سپس پیاز را در روغن داغ بریزید و تفت دهید. تا روشن شود و شیشه شود.

مرحله 9: ادویه ها را به پیاز اضافه کنید

سپس ادویه هایی که شامل نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، ادویه کاری، پودر سیر و کمی آویشن است را روی پیاز بریزید، کمی تفت دهید تا رنگ زردچوبه باز شود و پیاز طلایی شود، مقدار و نوع ادویه ها بستگی به این دارد. سلیقه شما .و می توانید آن را تغییر دهید.

مرحله 10: پوره گوجه فرنگی و پوره گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید

سپس گوجه فرنگی ها را شسته و روی رنده ریز رنده کرده سپس رب گوجه فرنگی را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا آب آن گرفته شود سپس کمی رب گوجه فرنگی به مواد اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود و مواد رب گوجه فرنگی را رنگ می کنیم. .

مرحله یازدهم: آلو، گوشت چرخ کرده و آب را به مواد اضافه کنید

سپس آلوها را که از قبل خیس کرده اید و بافت آنها کمی نرم شده به مواد اضافه کنید، کمی تفت دهید، سپس گوشت کالکا سرخ شده را روی مواد بریزید، کمی آب روی مواد داخل تابه بریزید، در تابه را ببندید. ، بگذارید بپزد با هم خوب بپزید و با هم جا بیفتد.

مرحله دوازدهم: زرشک را به مواد اضافه کنید

در پایان پخت تابه را بردارید، مقداری زرشک به مواد اضافه کنید، خوب هم بزنید تا همه مواد با هم مخلوط شوند، دوباره در تابه را ببندید، اجازه دهید همه مواد چند دقیقه دیگر بپزند، در این مرحله عطر زرشک می‌آید. به طور کامل غذا هدر می رود.

مرحله 13: خورش آلو را با گوشت تزیین کنید

بعد از اینکه همه مواد با هم خوب پختند، قابلمه را از روی حرارت بردارید، کنار بگذارید، سپس خورش آلو را با گوشت کالاماری در ظرف مناسبی بریزید، با چند برگ نعناع، ​​ریحان و شوید تازه برای تزیین خورش تزیین کنید. همانطور که شما طعم و مزه را دوست دارید

مرحله چهاردهم: برنج را داخل بشقاب بریزید و تزیین کنید

سپس در ظرف مناسبی برنجی را که آماده کرده اید و همزمان با پختن خورش آب پز کرده اید بریزید، سپس روی آن را با زعفران آب پز غلیظ و زرشک تفت داده تزیین کنید، برای تزیین برنج نیز می توانید از خلال پسته استفاده کنید و در آخر بریزید. خورش آلو را با قلقلی گوشت همراه با برنج زعفرانی، ته دیگ، سالاد، ترشی، انواع دارچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی سرو کنید.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا