آشپزی

طرز تهیه خورش آلو سیاه +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه خورش آلو سیاه

امروز میخوام طرز تهیه خورش آلو سیاه که یکی از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین خورش های ایرانی هست رو بهتون آموزش بدم. این خورش با طعم ترش و شیرین آلو و طعم مطبوع ادویه ها، غذایی است که هر بار با تجربه ای جدید همراه است. با تغییرات کوچکی که در مواد ایجاد کردم، خورش آلو طعم بی نظیری دارد که امیدوارم لذت ببرید.

برای تهیه خورش آلو سیاه ابتدا مرغ را با پیاز و برگ بو و ادویه بجوشانید و آب آن را بگیرید. آلوها را خیس می کنیم و با کمی روغن و پیازچه تفت می دهیم و آب مرغ را اضافه می کنیم. پوره گوجه فرنگی و رب انار را با ادویه ها تفت دهید و به آلو اضافه کنید. سپس مرغ و آب جوش را اضافه می کنیم و می گذاریم خورش بجوشد و جا بیفتد. در آخر با برنج سرو می کنیم.

محتویات اصلی اندازه ی
سینه مرغ 2 عدد
پیاز 2 عدد
آلو 12 عدد
مواد دیگر اندازه ی
پیاز سرخ شده 1/2 فنجان
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
رب انار 1 قاشق غذاخوری
زعفران آب پز غلیظ کافی
برگ بو 2 عدد
نمک، فلفل، زنجبیل، ادویه کاری، زردچوبه کافی

طرز تهیه خورش آلو سیاه

مرحله 1: آماده سازی مرغ

برای شروع، یک عدد پیاز را پوست بگیرید و به چهار قسمت تقسیم کنید. سینه های مرغ را به همراه نمک، فلفل، برگ بو، کمی زعفران پخته و زردچوبه در قابلمه بریزید. آب را اضافه کنید تا روی مرغ را کاملا بپوشاند. اجازه دهید مرغ به آرامی بپزد و نرم شود، سپس مرغ را از قابلمه خارج کرده و آب آن را صاف کنید.

مرحله 2: آماده سازی آلو خشک

قبل از پخت، آلو را خوب بشویید و به مدت یک ساعت در کمی آب خیس کنید. آلوها را بعد از خیساندن آبکشی کرده و با کمی کره و روغن در تابه تفت دهید. مقداری پیازچه به آلو اضافه کنید و یک فنجان آب مرغ صاف شده را به تابه اضافه کنید. در قابلمه را ببندید و بگذارید آلوها با حرارت ملایم بپزند.

مرحله 3: کاردستی سس

در تابه ای کوچک کمی روغن بریزید و پوره گوجه فرنگی را به همراه سایر ادویه ها و مقداری زعفران پخته تفت دهید تا رنگ آنها تغییر کند و عطر ادویه ها تشدید شود. سپس رب انار را اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن، این مخلوط رب ها را به تابه با آلو اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

مرحله چهارم: خورش را تمام کنید

مرغ پخته و خرد شده را با آلو به تابه اضافه کنید. مقداری پیاز داغ دیگر به تابه اضافه کنید تا طعم آن بیشتر شود و یک فنجان آب جوش به آن اضافه کنید و در تابه را بپوشانید. اجازه دهید خورش به آرامی با حرارت ملایم بپزد. این مراحل کمک می کند تا طعم ها به خوبی ترکیب شوند.

مرحله پنجم: خورش را سرو کنید

پس از پخت کامل خورش آن را با برنج سفید داغ سرو کنید. این خورش با طعم ترش و شیرین آلو و عطر مطبوع ادویه ها می تواند غذای مطبوع و دلپذیری باشد. نوش جان!

تمرین خورش مرغ!

  • طرز پخت خورش مرغ و گردو طعم جدید و خوشمزه!
  • طرز تهیه خورش خوشمزه با مرغ و قارچ مرحله به مرحله
  • طرز تهیه خورش مرغ و سیب زمینی مجلسی مرحله به مرحله
  • طرز تهیه خورش مرغ در فر اتاقکی مرحله به مرحله
  • طرز تهیه خورش مرغ خوشمزه مرحله به مرحله

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا