آشپزی

طرز تهیه خورش آلو مسما +راز خوشمزگی در سال ۱۴۰۳

خرید فالوور از سایت اینبو

طرز تهیه کاسرول آلو

خورش مسما علو یکی از غذاهای لذیذ و سنتی ایرانی است که در سرتاسر دنیا طرفداران زیادی دارد تا آموزش کامل و قدم به قدم آن را ببینید. طرز تهیه کاسرول آلو برای سرگرمی روز همراه باشید

محصولات مورد نیاز برای 4 نفر
سینه و ران مرغ 400 گرم
پیاز 10 عدد
رب گوجه فرنگی 1 قاشق غذاخوری
آلو خورشتی کافی
زردچوبه و نمک کافی
فلفل سیاه و روغن مایع کافی

طرز تهیه کاسرول آلو

مرحله اول

من آماده می کنم خورش آلو خوشمزه است در ابتدای کار سینه و پای مرغ را با نمک و زردچوبه طعم دار می کنیم و قابلمه مناسبی را روی حرارت ملایم قرار می دهیم سپس روغن مایع را اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا سینه و پای مرغ را داخل ماهیتابه بریزید و دو طرف آن را کاملا تفت دهید و سپس تابه را از روی حرارت بردارید. سپس پیاز را ورقه های نازک می کنیم و ظرف مناسبی روی اجاق می گذاریم.

سطح سوم

در این مرحله کمی روغن مایع به ماهیتابه اضافه کنید و پیازها را تفت دهید تا کاملا سرخ شده و کاراملی شوند سپس آلوها را شسته و به تابه اضافه کنید. سپس آلوها را به مدت 1 دقیقه سرخ کنید تا در حین پخت له نشوند.

مرحله چهارم

حالا پوره گوجه فرنگی را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا سرخ شود و رنگ آن تغییر کند. وقتی بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت، مخلوط پیاز را به قابلمه اضافه کنید و به اندازه کافی آب به قابلمه اضافه کنید.

مرحله پنجم

در این مرحله قابلمه را روی اجاق می گذاریم و اجازه می دهیم سینه و پای مرغ به مدت 1 ساعت خوب بپزند. در 20 دقیقه آخر پخت، مقداری نمک و فلفل به قابلمه اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله ششم

بعد از این مدت قابلمه را از روی حرارت بردارید و خورش آلو را در ظرف مورد نظر بریزید. در آخر خورش آلو را با برنج زعفرانی و ترشی و دوغ سرو می کنیم. نوش جان.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا